Wat is hier defect?

1
Mijn 12 jaar oude Bezerra BZ7 PID bouwt geen druk meer op. Ik heb de pomp vervangen en ook een klepje van de pressostaat. Nu blijkt bij nader inzien dat het water direct terugvloeit naar het water reservoir. Mijn vraag is wat hier aan de hand kan zijn.
Bezzera BZ7 PID, Eureka Atom.

Re: Wat is hier defect?

2
Bert Pit schreef:Mijn 12 jaar oude Bezerra BZ7 PID bouwt geen druk meer op. Ik heb de pomp vervangen en ook een klepje van de pressostaat. Nu blijkt bij nader inzien dat het water direct terugvloeit naar het water reservoir. Mijn vraag is wat hier aan de hand kan zijn.
Als het de pid versie is, heeft ie geen pressostaat.?!

Als je bedoelt met "geen druk", dat er geen water uit de groep komt. Zeg dat dan. Of lekt het het water terug via expansieventiel of pompontluchter.

De makkelijkste aanpak is:
Kijk tot waar je wel water hebt.

Kleine hint: in het knietje vóór of na de koffieklep zit een inspuitertje. Bij een BZ waar geen water uit de groep komt is dat in 95% van de gevallen de boosdoener.
Het inspuitertje is er in geschroefd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Re: Wat is hier defect?

3
Dank voor je antwoord, ik ga vanavond op zoek.

Betreffende de druk, zie ik de meter oplopen tot een schamele 3 bar in plaats van de gebruikelijke 9 bar (12 bar bij blindfilteren).

Hoe herken ik de koffieklep en het inspuitertje?
Bezzera BZ7 PID, Eureka Atom.

Re: Wat is hier defect?

4
Laat maar. Je zegt "geen" druk.
Je bedoelt te zeggen dat je in blindfilter slechts 3 bar druk hebt (of op je koffie).
Onderweg raak je dus water kwijt, dat terugstorten naar je reservoir.
Er zijn maar 2 plekken waar dat kan: 1. je expansieventiel. 2. Je pompontluchter.

Van beide gaat een retourslangetje naar je reservoir.

Voor tekeningen zie bijvoorbeeld www.avola-coffeesystems.de

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk