[VERKOCHT] Londinium Compressa

1
Zoals velen op dit forum weten heb ik twee Londiniums (Londinia?) op mijn koffiebar staan.
Na veel twijfel (het zijn toch een beetje je kinderen) moet er ééntje wijken.
Mijn verstand zegt de Londinium 1P, maar mijn hart zegt de Compressa.

Dus bij deze biedt ik mijn 3,5 jaar oude Compressa aan. (Als je echt de L1P wil hebben kunnen we altijd praten).
Gekocht in december 2021 van NielsB op dit forum en toen 1 jaar oud (hij was op 05-11-2020 bij Londinium besteld).

Deze machine kan alleen op vast water (heeft geen pomp) en is altijd gebruikt op een ontharder. De machine is nog steeds in prima staat. Er zitten redelijk nieuwe rubbers in (nog geen no-grease), en hij heeft een cafelat groepsring en douchescherm.

Het is de LR24 zonder alle elektronica. Heerlijk stille machine dus.

Verder zit er een nieuwe overdruk nozzle op en een nieuwe driptray met gat voor de nozzle (paar maanden oud). Op de foto's staat nog de driptray zonder gat, maar met nieuwe nozzle. Om watervlekken op de tray te voorkomen had ik er een gootje onder gemaakt (rood op de foto). De nieuwe tray heeft daar een gaat waardoor dit niet meer nodig is. Ook is de hoofdschakelaar vervangen 1.5 jaar geleden.

Er zit een beschadiging bij de stoomkraan (zie foto). Verder alleen maar kleine gebruikssporen.

Verder is de machine inclusief:
- naked portafilter
- leidingen om de kranen op te wisselen (stomen links, warm water rechts)
- reserve level probe
- nieuw douchescherm
- de oude driptray zonder gat
- de oude korte nozzle
- het mooie groene kopjes matje :)
- witte power led (deze was uitgevallen, maar ging het spontaan weer doen, dus uiteindelijk niet vervangen).
- setje rubbers.
- eventueel voor een kleine meerprijs een nieuwe drukregulator voor op de waterleiding zodat je de pre-infusiedruk kan regelen.

Vraagprijs is €1900,-

Op te halen en te besnuffelen in Utrecht

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door manduca op do 26 sep 2024, 12:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: [TKA] Londinium Compressa

8
Keyser schreef: wo 25 sep 2024, 17:01 Heel blij mee! Het was leuk je te ontmoeten en je enthousiasme mee te maken!

Hij moet helaas hier nog even staan in afwachting op de tafel die ik ga bouwen. Maar tot die tijd zal ik er visueel van geniet
Afbeelding
Afbeelding
Verstuurd vanaf mijn SM-A356B met Tapatalk
Manduca was mijn eerste "live" kennismaking met het soort volk dat op dit forum bezig is met koffie. Hij is zonder meer een ontzettend fijne vent die veel te vaak klaar staat voor een ander en veel goede tips heeft. Toen ik er was had hij nog een setup met maar liefst drie machines... Absoluut een en van de beste mensen die ik mag kennen.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™