Karl Valentin museum

1
Denk ik moet het posten, heb de vooroorlogse Duitse komiek Karl Valentin eerder gepost. Er is in München een Museum voor hem opgericht, het
Museum gaf je het idee dat de tijd in de jaren 20 stil was blijven staan. Heb op enig moment een half uur op een stoeltje gezeten starend naar als die de rekwisieten, foto's en ga zo maar door. En dan een deur die niet meer zo gemaakt worden. Cremalover kende hem en Liesl Karlstadt ook. Ik zag ook een komiek uit die tijd die dames en joden imiteerde, een wat ongewone combinatie, maar ik heb mij voorgenomen om uit te zoeken wie dat nu was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door gilleko B. op di 17 sep 2024, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Karl Valentin museum

2
Prachtig!

Het nest vol ongelegde eieren ook.

En kunst, allemaal leuk en wel maar een hoop werk, dat zijn ook ware woorden. Dat wordt weleens vergeten en dan de hoge BTW erop, het is niet niks.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Karl Valentin museum

5
bobbee schreef:
rogierroeters-20240917-0001.jpg
Als een dergelijke tekst je raakt zou je,
mocht je nog eens in München komen, dat museum bezoeken. De heer Valentin heeft uitspraken gedaan zoals:

Jedes Ding hat drei Seiten, eine positive, eine negative und eine komische.

Nadenkertje
Afbeelding


Afbeelding