Reinigings programma Melitta Solo.

1
We proberen het reinigingsprogramma af te maken maar op een of andere manier krijgen we de machine niet in de tweede stap.

De eerste stap gaat prima maar dan blijft hij hangen in een knipperend schoonmaak symbool.

Het ontkalk programma werkt wel, ik mag daaruit concluderen dat de sensoren werken.

Hoe krijg ik hem nu uit de melding van " reiniging uitvoeren" gereset heb ik hem al.

Ik ben niet iedere dag bij de machine dus sommige probeer voorstellen zullen even moeten wachten.

Re: Reinigings programma Melitta Solo.

2
Je geeft aan dat ontkalken wel werkt. Hoe weet je dat dan (aangezien een reset niet werkt)? Of heb je de machine eerst ontkalkt en daarna geprobeerd te reinigen?

Maar goed, de volgende stap is een reinigingstablet in de zetgroep doen en dan op het boontje knopje drukken. De aandrijving gaat dan in werking en de zetgroep komt dan in de positie van 'zetstand'. Als het knopje niet werkt, dan werkt de aandrijving niet of het knopje werkt niet. Gegeven het feit dat ik nog niet eerder heb gehad dat een knopje van een Solo niet werkte, vermoed ik dat de aandrijving defect is (zeker als de machine van bouwjaar 2017-2018 is (foute serie)).

Gr.
KoffieLaw
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!

Re: Reinigings programma Melitta Solo.

3
Gevonden....

Op de hendel van de zetgroep zit een klein palletje welke een microswitch om moet zetten binnen in de machine,,,, deze microswitch bleef hangen dus de machine kreeg niet het signaal dat de zetgroep verwijderd was en kon daardoor zijn programma niet afmaken...

Microswitch een paar keer goed laten schakelen en alles loopt weer.

misschien handig voor de volgende met dit probleem.