Re: Quickmill achille ervaringen?

21
bobbee schreef: zo 13 okt 2024, 20:43
-Sander123 schreef:
bobbee schreef: zo 13 okt 2024, 18:08 Vectis is geweldig leuk! Ik heb dan nu de Londinium R en die is ook best wel leuk.
Afbeelding
Die r is met wifi enzo?
Of is dat weer een speciale uitvoering?

Anyway, ik hoop juist back to basic te kunnen op een pid na…
Grootste verschil is een pomp in de machine waarmee je de pre infusie van 2 tot 6 bar kunt sturen via een kastje in de machine of via een app idd. Een grote verbetering tov de klassieke lever machine voor je totale extractie. Ik kan het weten want heb ook de Londinium 1 gehad zonder pomp...

Sidenote voor mij persoonlijk maar deel hem toch ongevraagd: Als ik classic zou willen vanwege het vintage gevoel, dan zou ik naar Vintage Espressomachines Amstelveen rijden en een gerestaureerde Faema Lambro ophalen. Dan zou ik geen nieuwe machine kopen die dan zgn klassiek is en niet zo waardevast als een vintage Faema. Maar goed, zonder de aanstuurbare pre infusie hoeft het voor mij niet. Espresso is beter dan ooit nu.
Duidelijk, en ik zag hem ook net staan op mp! Side notes: prima hoor, geen punt. Ik ben me er terdege van bewust dat ik niet alles weet, dus alle invalshoeken zijn welkom!

Re: Quickmill achille ervaringen?

22
kilo schreef: zo 13 okt 2024, 20:50 Ook Italiaans, uit Napels: Vesuvius Evo Leva. Geen dipper, maar een duo boiler. Met een groep van La San Marco.. (heb ik)
over de Achille heb ik gelezen dat de temperatuur zeer slecht te managen is. Ik dacht zelfs dat ie uit productie is genomen is en opgevolgd door een wat kleinere variant.
Dat zou dan de rapida moeten zijn volgens mij. Ben nog niks tegengekomen over het managen van de temperatuur tot nu toe. Ga ik ook checken.

Re: Quickmill achille ervaringen?

23
kilo schreef: zo 13 okt 2024, 20:50 Ook Italiaans, uit Napels: Vesuvius Evo Leva. Geen dipper, maar een duo boiler. Met een groep van La San Marco.. (heb ik)
over de Achille heb ik gelezen dat de temperatuur zeer slecht te managen is. Ik dacht zelfs dat ie uit productie is genomen is en opgevolgd door een wat kleinere variant.
De vesuvius evo leva: mooi ding hoor! Buiten budget alleen.