Drukprobleem quick mill 820

1
Goedendag,

Ik heb een 2e hands 820 gekocht, maar ding oogt ongebruikt, alles is echt als nieuw. Echter: het filterbakje is wel heel fijnmazig (maar met een reservebakje wat ik nog had liggen loopt het water er weer langs....) en ik krijg er met veel moeite wat druppels koffie uit, ook met bij 9 gram koffie. En de maling al grof gezet.

Ik wilde hem es open maken en de pistonring is zelfs nog helder groen (de reserve zit er ook nog bij) maar iemand heeft de schroef van de douche loeivast gedraaid, daar kan ik niks mee. Kan dat de oorzaak zijn dat ie te weinig druk opbouwt? Als dat het niet is heb ik alsnog een probleem, want die schroef moet los voor onderhoud, zelfs met doppenset lukt het niet.

Re: Drukprobleem quick mill 820

2
Om die schroef los te krijgen:
Gebruik een pijpsleutel. De randjes van een pijpsleutel zijn haaks. De randen van doppen zijn vak afgeschuind of afgerond.

Offer je douchescherm op.
Gewoon om ruimte te maken, maar je kunt ook je douchescherm om de schroef vouwen.
Je hebt dan en ruimte en meer moment dan met een normale schroevendraaier.

Dat van die mandjes:
Het eenkops mandje vergeten (weggooien);
In de tweekoppige gaat gewoon 16 gram;
Voor een Quickmill moet je inderdaad relatief fijn malen;
Normale mandjes passen niet in een Quickmill. Quickmill dicht af aan de binnenkant van het mandje. De meeste andere zetgroepen op de rand van het mandje.

Succes.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.

3
Dank, ik ga mn best doen. Maar kan het nou zo zijn dat die douche zo vastgedraaid zit dat ie de watertoevoer deels moeilijker maakt? Hoe kan anders een apparaat dat nauwelijks gebruikt is en bouwjaar 11-23 is niet voldoende druk hebben om door 9 graam koffie te komen? Kijk, als die doucheplaat en schroef daar technisch niet van invloed op zijn moet ik m terugbrengen vrees ik, mansdjes en alles wat erbij zit is origineel quick mill

4
melandri schreef: zo 20 okt 2024, 17:57 Maar kan het nou zo zijn dat die douche zo vastgedraaid zit dat ie de watertoevoer deels moeilijker maakt?
Dan zou hij ook nauwelijks water moeten geven zonder filter bakje en koffie.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino