Siemens EQ.9 s500 zetgroep probleem

1
Hallo allen,

Ik ben Bart en wij hebben een Siemens EQ.9 s500 van mijn zwager gekregen, nu na een jaartje gaf de machiene aan dat de zetgroep moest worden gereinigd.

Een lang verhaal kort, er zit een nieuwe zetgroep in.
Na veel research online de machiene helemaal.uit elkaar gehad alles na gekeken en schoon gemaakt wat vies was en rubbers vervangen, (de nieuwe) zetgroep gesmeerd, keramische grinder schoon gemaakt.

Het slangetje van de zetgroep vervangen met een nieuw slagetje met een veer eromheen waardoor deze niet meer dubbel knikt (upgrade setje)

Nu blijft de melding zetgroep reinigen staan en kan verder niks want hij start niet verder op.

In de video kun je zien dat de slang-upgrade zeker nut heeft gehad, nu nog mijn vraag waarom geeft hij nog steeds deze melding?

En nog belangrijker hoe zorg ik dat de machiene weer gewoon opstart zonder te blokkeren?

Is de software misschien te wissen en opnieuw erop te zetten? (In uiterste geval)

Alle tips zijn welkom.
Groetjes,
Bart.

[youtube]https://youtu.be/3RPlP752yuU[/youtube]

Re: Siemens EQ.9 s500 zetgroep probleem

2
Hoi Bart,

Ik denk niet dat het de software is. Software problemen komen zelfden voor bij Siemens machines.

De reden dat jij die melding krijg is omdat de aandrijving stroef loopt. Dat kan bijvoorbeeld komen doordat de zetgroep vies is of iets van af is gebroken. Aangezien je een nieuwe zetgroep hebt geplaats kun je de zetgroep uitsluiten. Tsja, dan blijft de aandrijving over.

Gr.
KoffieLaw
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!