Re: twee dingen.

3
Ah, je hebt de Schectermatic Shnozzola-mod gedaan. Maar die gaat over het naar links gooien van de koffie en niet over statisch maalsel? Of is die staticiteit nu opgelost?

Ik heb ook wel een tijdje de Weiss distributie gedaan met een mini kloppertje waarvan ik de draadjes van de ronde kop had afgeknipt. Merkte niet zoveel verschil en ben er maar weer mee gestopt. Doe nu een snellere Stockfleth-achtige move en drie keer kloppen op het aanrecht, werkt voor mij beter.

Over jargon gesproken... :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
ik doe niets van dat alles meer, ik maal in een whiskey tumbler, beetje schudden, die 'giet' ik vervolgens over in mn PF, met het wijsvingertje mooi glad strijken alles van zuid->noord en oost->west, tampen en klaar.
Maar als ik merk dat er veel van die klonten in de tumbler belanden zal ik niet schromen om m'n oude Weiss-tool weer uit de kast te trekken.
En ik gebruik een LM filterbakje, volgens mij heeft stockfleth daar niet heel veel zin bij, daar die al een versmalling heeft. Ik heb t geprobeerd, maar er veranderde niets.
Speedster | SuperJolly | et al.

5
Ik heb wel eens zitten denken om een wietgrinder achtig systeem te maken voor het filter.
Ringen van pinnetjes die draaien telkens om en om in tegenovergestelde richting. Leek me toch een beetje teveel gedoe haha.

Ik heb zelf een mazzer, en ja, als je als een malle dat hendeltje heen en weer haalt vliegt het inderdaad naar links, maar als je dat met enig beleid doet valt dat reuze mee...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

6
...met het wijsvingertje mooi glad strijken alles van zuid->noord en oost->west...
...maar dat is toch al iets Stockfleth-achtigs? Hij doet hetzelfde, maar dan met een snelle ronddraaiende beweging.
Ik heb zelf een mazzer, en ja, als je als een malle dat hendeltje heen en weer haalt vliegt het inderdaad naar links, maar als je dat met enig beleid doet valt dat reuze mee...
Dat is ook wel weer waar; maar bij voorkeur gebruik ik de Naked, en dan houd je die gewoon een beetje naar links onder de maler-uitloop, ook niets aan de hand.

Als ik mijn dubbele LM filter overigens vul en en afstrijk tot de rand, stuit ik met mijn tamper toch op de richel. Hoe lossen jullie dat op? Het is voor mij een reden om graag met de triple te werken, dan heb je heel veel marge bij het vullen (ook voor een dubbele).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Spironski schreef: Dat is ook wel weer waar; maar bij voorkeur gebruik ik de Naked, en dan houd je die gewoon een beetje naar links onder de maler-uitloop, ook niets aan de hand.

Als ik mijn dubbele LM filter overigens vul en en afstrijk tot de rand, stuit ik met mijn tamper toch op de richel. Hoe lossen jullie dat op? Het is voor mij een reden om graag met de triple te werken, dan heb je heel veel marge bij het vullen (ook voor een dubbele).
Dat iets naar links houden doe ik ook inderdaad. Ideaal aan de naked, je kan een beetje spelen met waar je de koffie laat vallen.

Ik heb ook LM filterbakjes besteld, ik ben benieuwd naar de verschillen met mijn duetto bakje. Ik las ergens dat mensen een 56 mm tamper gebruiken bij het LM dubbele filterbakje.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

8
Spironski schreef:Ah, je hebt de Schectermatic Shnozzola-mod gedaan. Maar die gaat over het naar links gooien van de koffie en niet over statisch maalsel? Of is die staticiteit nu opgelost?

Ik heb ook wel een tijdje de Weiss distributie gedaan met een mini kloppertje waarvan ik de draadjes van de ronde kop had afgeknipt. Merkte niet zoveel verschil en ben er maar weer mee gestopt. Doe nu een snellere Stockfleth-achtige move en drie keer kloppen op het aanrecht, werkt voor mij beter.

Over jargon gesproken... :D
Het trechtertje lost uiteraard het statisch gebeuren niet op maar de koffie valt nu gericht in de basket.

Weiss staat daar los van.Ik had gewoon een beroerd naked beeld.Kennelijk valt de koffie uit de doser toch klonterig in de basket.

9
Ik heb ook LM filterbakjes besteld, ik ben benieuwd naar de verschillen met mijn duetto bakje. Ik las ergens dat mensen een 56 mm tamper gebruiken bij het LM dubbele filterbakje.
Laat het hier horen hè?

Wat betreft die 56mm: Alweer een tamper erbij?! Denk het och maar niet. Mijn huidige tamper heeft best ruimte rondom (boven in het filter althans), en bovendien wil ik dat filter ook wel tot de richel gevuld hebben, lekker! ;)

10
Met WDT merk ik dat bij een dubbele de twee stralen precies gelijk beginnen te lopen en van dezelfde kleur zijn .Dat heb ik anders nooit.Bij een naked geen spritzers en mooie tigerstriping.

Maar het is gedoe.Ik wil afsrijken,tampen en en klaar.
Iig is mijn techniek niet in orde. :x