1Zpresso ZP6 special ruilen

1
Hoi,

Ik heb nog geen maand geleden een 1zpresso zp6 aangeschaft om deze uit te testen. Helaas kan ik er niet helemaal aan wennen en zou ik deze graag met iemand willen ruilen tegen een van de onderstaande molens:

Lagom mini met moonshine burrs
Wilfa Uniform
Eureka mignon brew pro
Fellow ode

Over eventuele bijbetalingen kunnen wij het uiteraard hebben.
Hoor het graag.

Beste groeten
Laatst gewijzigd door Bernd90 op do 31 okt 2024, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocket appartamento - df64 gen 2 - Comandante c40 - orea v3 - aeropress - v60

Re: 1Zpresso ZP6 special ruilen

2
Die ZP6 is wel erg goed voor filterkoffie hoor! Ik trek er smaken uit die mij veel meer bevallen dan de C40. Nu lees je wel dat de ZP6 wat minder pit geeft maar dat vindt ik juist lekker en in combinatie met een full immersion als de Hario Switch met een plastic Hario Mugen trek je de smaak op en krijg je heerlijke zoete filterkoffie. JM2C.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: 1Zpresso ZP6 special ruilen

3
bobbee schreef: do 31 okt 2024, 12:30 Die ZP6 is wel erg goed voor filterkoffie hoor! Ik trek er smaken uit die mij veel meer bevallen dan de C40. Nu lees je wel dat de ZP6 wat minder pit geeft maar dat vindt ik juist lekker en in combinatie met een full immersion als de Hario Switch met een plastic Hario Mugen trek je de smaak op en krijg je heerlijke zoete filterkoffie. JM2C.
Het is echt een top molen inderdaad en valt in de categorie „doet wat die beloofd“. Alleen ben ik erachter gekomen dat ik toch meer van de zoete bakken hou die ik vroeger uit de Wilfa uniform had gekregen.

Mocht iemand interesse hebben om hem over te nemen maar heeft diegene geen molen voor een ruil, zou ik overwegen de zp6 te verkopen. Vindt het moeilijk er een prijskaartje aan te hangen aangezien die dus net een halve kilo koffie heeft gezien.
Nieuwprijs was 225€, dus ik had 200€ in gedachten.
Rocket appartamento - df64 gen 2 - Comandante c40 - orea v3 - aeropress - v60