Re: Gene Cafe CBR101

63
Ik gebruik sinds ruim een jaar de Gene Cafe CBR101. Na ongeveer 8-9 maanden gingen de stootrubbertjes (van het klepje dat heen en weer gaat tijdens het branden) kapot. Dus ik heb ze uiteraard vervangen. Maar nu heb ik sinds die eerste vervanging al 3x die rubbertjes moeten vervangen. Heeft nog iemand daar last van? Enig idee hoe dit komt? Slechtere kwaliteit dan voorheen? Ik bestel ze altijd bij Cafe du Jour.

64
Het kan ook aan metaal liggen van het flappertje. Dat randje kan een scherp randje hebben dus dan even een bijltje erlangs of schuurpapiertje.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

66
Het gebeurt vaker, en het is bijna onverklaarbaar. Sommige hebben echt last dat het om de haverklap stuk gaat en sommige helemaal niet. Er is ook het idee dat de invloed van de max temperatuur het rubber aantast maar dat vind ik een beetje gek want of het nu 220 of 235 graden is dat maakt volgens mij niet veel uit voor zo'n rubbertje.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

68
Ja. Daarom denk ik dat het flapje het kan zijn of de manier waarop iemand het rubbertje erin duwt. Heel voorzichtig en recht erin doen en even draaien zodat hij goed op zijn plek komt. Zo deed ik het destijds.

70
Ik heb ook ooit begrepen dat het door de manier van gebruik kan komen. Sommigen warmen de machine zonder bonen op. Daar schijnt hij niet goed tegen te kunnen. Je ziet het klepje ook hard vallen zonder bonen.
Laatst gewijzigd door Keyser op za 02 nov 2024, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.