Re: Melk kannetje voor 1 cappuccino

21
Zordanië schreef:
bobbee schreef:Met de Motta kan. Ik vind ze perfect voor latte art.
Afbeelding
Haha dankje mr Blanc.

@Bobbee, hoe heb jij je crena zo donker gekregen is dat puur de koffie op heb je een beetje geholpen met cacao poeder?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beetje chocomel poeder hier. Maar ik brand ook medium dus crema is ook donker.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Melk kannetje voor 1 cappuccino

22
Duidelijk bedankt !

Kleine update, het kannetje schenkt fijn maar is eigenlijk toch iets te groot voor 1 cappuccino; ik schuim nu vaak in mijn oude 350 ml kannetje en schenk met het 400 ml kannetje.

Doel niet bereikt ik wilde 2 fijne kannetjes hebben zodat ik door kan wisselen in de vaatwasser

Re: Melk kannetje voor 1 cappuccino

23
Zordanië schreef: di 25 apr 2023, 19:31 Kijk eens aan dat zijn mooie resultaten !!

Je zou zeggen waarom advies vragen als je er toch niks mee doet maar ach.

Ik heb namelijk het kannetje besteld en meteen 1 cappuccino gezet. Het schenkt heel anders en ik kan veel makkelijker dicht ok het oppervlakte komen van de koffie. Onderstaand een foto van mijn eerste poging, ik ben aangenaam verras, al is de afwerking ruwer aan de buitenkant dan verwacht.

Ook zijn de markering best raar als je precies op het nummer 100 gaat zitten zit er 150 in en op het streepje eronder heb je 100 ml

Ik heb om aan de verzendkosten te komen gelijk ook maar een kg koffie besteld en een reepje chocolade als goedmakertje voor mijn vrouw
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Welk kannetje is het geworden?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven