Re: Kantoor setup wijzigen: Londinium vervangen?

21
Je kan ook eens kijken naar de Vesuvius Evo Leva. Technisch vergelijkbaar met de Vostok, maar een wat ingetogener vormgeving. Deze heeft ook de mogelijkheid om het shot te beëindigen door via een knopje de druk af te voeren waardoor er niets meer door blijft lopen op de weegschaal, in de lekbak of in het kopje.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

22
Ik zou een peddle (pressure profile) ook niet nemen in zo'n setting, dan zou ik eerder richting de volumetrische LM GS3 gaan of 'gewoon' en Mini. Met een goed afgestelde maler kan iedereen daar meer overweg; en als voordeel zijn je cappu's ook nog 2x zo snel klaar.

De Micra is wat minder een eyecatcher en ook niet geschikt voor alle kopjes (zit je weer met overschenken etc.)
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

23
Hmmm, ben ik eigenlijk niet mee eens. GS3 is veel te duur in onderhoud en zuipt stroom. Zou ik echt niet kiezen, over the top voor kantoor personeel en klanten naar mijn mening. Dan misschien een simpelere volumetric horeca machine ls dat gewenst is.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

24
omeCoffee schreef: za 16 nov 2024, 23:58
bobbee schreef:En lekbak vind ik beetje irritant om leeg te gooien, zeker als die beetje vol zit. Niet veel werk maar hij is best groot en log, kopje vind ik makkelijker om leeg te gooien.
Het zit in mijn routine. Bak leeggooien en borstel erdoor halen en daarna reservoir bijvullen.

Maar een kopje is ook wel handig.
Mijn lekbak zit notabene op de afvoer.....
Maar goed, het systeem van met een bakje werken zit ook gewoon in mijn routine. De deluxe kon niet op de afvoer. En de afvoer is bij deze machine ook nodig omdat de slangen van de drukventielen onder de lekbak uitkomen. En ik blaas mijn stoompijp erin door....
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

25
bobbee schreef:Hmmm, ben ik eigenlijk niet mee eens.
Afbeelding
GS3 is veel te duur in onderhoud en zuipt stroom. Zou ik echt niet kiezen, over the top voor kantoor personeel en klanten naar mijn mening. Dan misschien een simpelere volumetric horeca machine ls dat gewenst is.
Ik heb het geprobeerd maar nee, ik blijf bij de Londinium cupping bowl die ik te trouwens ooit kreeg van onze geliefde Frans om de korte flush en de restanten van een extractie op te vangen.

Ben daar tevreden mee.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

26
bobbee schreef: zo 17 nov 2024, 13:42 Hmmm, ben ik eigenlijk niet mee eens.
Afbeelding
GS3 is veel te duur in onderhoud en zuipt stroom. Zou ik echt niet kiezen, over the top voor kantoor personeel en klanten naar mijn mening. Dan misschien een simpelere volumetric horeca machine ls dat gewenst is.
Deels eens, maar in een kantoorsetting lijkt zoiets me minder van belang. Als het goed is heeft de volumetrische GS3 niet het water-verspil probleem van de pressure profile-variant.

Waar doel je op met 'duur in onderhoud'? Voor de Mini zijn gewoon voorgeschreven onderhoudsbeurten met vaste prijzen. Een 2-jaarlijkse beurt kostte volgens mij €165,- incl. onderdelen. Dat is vergelijkbaar met een Rocket of Lelit. De grote vervangingsonderdelen bij LM zullen wel een stuk duurder zijn (pomp, verwarmingselement etc.) maar zouden kwalitatief gezien ook langer mee moeten gaan dan bij E61 machines.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

27
Ypuh schreef:
bobbee schreef: zo 17 nov 2024, 13:42 Hmmm, ben ik eigenlijk niet mee eens.
Afbeelding
Deels eens, maar in een kantoorsetting lijkt zoiets me minder van belang. Als het goed is heeft de volumetrische GS3 niet het water-verspil probleem van de pressure profile-variant.

Waar doel je op met 'duur in onderhoud'? Voor de Mini zijn gewoon voorgeschreven onderhoudsbeurten met vaste prijzen. Een 2-jaarlijkse beurt kostte volgens mij €165,- incl. onderdelen. Dat is vergelijkbaar met een Rocket of Lelit. De grote vervangingsonderdelen bij LM zullen wel een stuk duurder zijn (pomp, verwarmingselement etc.) maar zouden kwalitatief gezien ook langer mee moeten gaan dan bij E61 machines.
Onderhoud van de mini weet ik niet maar daar zei ik niks over? Van de GS3 was het niet mis las ik ooit een paar jaar geleden van een eigenaar die hem wegdeed daardoor. Of ik dat kan vinden weet ik niet. Zal het proberen.

28
Wow wat een berichten echt heel fijn. Even voor wat toelichting, heb een klein advocatenkantoor met in totaal 3 mensen (inclusief ik) en een kantoorhond. We krijgen gemiddeld 3 keer per week bezoek. Ik wil gewoon zelf goede koffie en voor mijn mensen ook. En wat ik nu doe is idd de weegschaal met kopje wegtrekken en toch geeft het meer rommel als toen ik vroeger een E61 machine had. Ik vind de Linea Mini gewoon mooi en dat is wat waard, maar ik kijk zeker ook even naar die zaak in Breda. Moet zeggen dat de brander hier in Oisterwijk (nu Koffiemiep) ook al heeft aangeboden een keer mee te kijken op kantoor met indailen van de koffie, maar denk gewoon dat een andere machines ook een leuke stap kunnen zijn en ons weer wat verder kunnen brengen.