Na veel lezen op het forum ga ik me ook maar even voorstellen.
Sinds een jaar of 5 de high end espresso ontdekt en sinds diezelfde tijd ook geprobeerd om thuis een goede espresso te kunnen zetten. Destijds een Sage Barista Express gekocht, waar ik eigenlijk lang tevreden mee was. Toch begon ik me er een beetje aan te storen dat ik een beetje vastliep qua smaak, wat ik eruit kon halen. Misschien moest ik wat anders proberen...
Twee problemen; 1. ik had niet zoveel zin om er meteen een hoop geld tegenaan te gooien om erachter te komen dat ik het toch niets vind. 2. Mijn vrouw zou moeten accepteren dat het allemaal net iets meer geduld en werk vergt met een boiler/hx dan met een Sage...
De meest gedronken dranken hier in huis zijn espresso's, cappucino's en long blacks. Het wachten op stoom van de Sage stoorde me een beetje, dus een hx leek me eigenlijk een prima oplossing voor hier.
Ik had wel zin in een winterprojectje, dus ik heb marktplaats in de gaten zitten houden in de hoop een niet functionerend, goed uitziend apparaat tegen te komen en deze als winterproject te reviseren. Zo geschiedde, er kwam een La Scala Butterfly voorbij, de pomp sloeg aan maar de boiler leek zich niet te vullen. Ik heb deze opgehaald en ben aan de slag gegaan.
Onderdelen losgehaald, gecheckt, gereinigd en ontkalkt.

Ik heb nieuwe hittebestendige bedrading besteld om alles te vervangen en de bedrading wat mooier weg te werken.
Het experimenteren kon beginnen... Mits ik een maler zou hebben. Ook hier weer marktplaats afgestruind en een Quamar M80E op de kop getikt voor een leuke prijs ivm gebrek aan een hopper. Deze moet ik nog even bestellen (of zelf iets voor maken).
Inmiddels al een aantal keer een heerlijke espresso of cappucino eruit kunnen toveren. Na het opknappen wilde ik eigenlijk een keus maken of de Sage of La Scala mocht blijven... Een kleine week verder is mijn vrouw zo blij met de koffiesmaak dat alles naar de La Scala wijst...

De lekbak van de La Scala lijkt te zijn gemaakt voor een vaste waterafsluiting, er zit een plastic bakje onder de lekbak met een aansluiting voor een slang. Deze heb ik niet in de buurt van het espressoapparaat. Heeft iemand een idee of er lekbakjes te koop zijn zodat ik deze zonder afvoer kan gebruiken? Of een ander leuk idee om hiermee om te gaan?