Na vele jaren is het tijd om mijn oude Vibiemme 2B PID te vervangen. Het oude beestje heeft te vaak kuren met lekkages en kortsluiting tot gevolg.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe machine maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn eisen zijn:
- Budget: tot ca. 2500
- Vaste wateraansluiting en afvoer!
- rotatiepomp
- Dual boiler (denk ik, of zijn HX machines met PID tegenwoordig ook stabiel)
- PID
- bij voorkeur E61 ivm hergebruiken huidige accessoires
Welke machine zouden jullie adviseren? Of hebben jullie advies waar ik langs zou kunnen gaan of online kunnen kijken om te zien welke opties er zijn?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Re: Keuzehulp
2In dit budget is zo ontzettend veel goeds te krijgen. Het is wel belangrijk om naar het complete plaatje te kijken. Er is in veel gevallen meer winst te halen met een betere maler dan met een nieuwe dure machine. Wat gebruik je nu?
In den blinde voor dit budget een (gebruikte) Linea Micra. Of een Vectis.
In den blinde voor dit budget een (gebruikte) Linea Micra. Of een Vectis.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
3Lelit Bianca is een puik apparaat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
5De lelit bianca staat zeker op mijn shortlist. Ik ken alleen het merk lelit niet, dus daar heb ik wat reserves. Maar de specs zien er goed uit.
Verder leek de bezzera duo TOP mij ook een goede optie
6Lelit heeft een fantastische prijs-kwaliteit verhouding. Qua features zijn ze de top en bouwkwaliteit goed.
Merken als ECM of Profitec geven wat meer werkruimte om onderhoud te doen, maar zijn ook duurder.
Dit alles na horen zeggen (of eigenlijk na zien schrijven...)
Merken als ECM of Profitec geven wat meer werkruimte om onderhoud te doen, maar zijn ook duurder.
Dit alles na horen zeggen (of eigenlijk na zien schrijven...)
7Niks mis met lelit hoor ook al ken jij het niet. Kun je gewoon kopen en liever dan de bezzera persoonlijk. Op youtube staan zelfs filmpjes van hun met uitleg hoe iets te repereren als dat nodig is. Je kunt ook voor een 2e hands versie gaan.mrmaster schreef:De lelit bianca staat zeker op mijn shortlist. Ik ken alleen het merk lelit niet, dus daar heb ik wat reserves. Maar de specs zien er goed uit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’