Re: Als je boontjes koopt... welke branddatum?

11
Precies zoals bob zegt. Ik zet het altijd in de notities als ik het kakelvers wil hebben en dat heb ik bij meerdere branders gehad en tot nu toe hebben ze het allemaal heel netjes ook zo geleverd.

Soms plaats ik een bestelling vooruit wetende dat ik nog genoeg bonen heb voor 1-2 weken en dan wil ik ze het liefst ook zo vers mogelijk hebben.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

13
(heel erg want nu ben ik wel een paar keer negatief over dezelfde brander maar sorry). heb dat bij single estate altijd gedaan.... maar wordt geen rekening mee gehouden.
Had vorig jaar hun koffie abbo.. kreeg ik nog 3 weken oude koffie, en afgelopen tijd toch regelmatig 2-3 weken oud.. met als uitschieter 3.5 week laatst en had er elke keer bijgezet...
heb ze er ook bericht over, maar die zijn van mening de kwaliteit is nog goed en daar gaat t om. best jammer, want ja ze zijn toch wel een van de betere branderijen.
Bij andere branders ook wel eens erbij gezet, paar keer zelfs een kaartje er bij... ALTIJD vers die week gebrand

wel leuk om te lezen dat ik dus niet de enige ben die t gewoon vers wil
Londonium L R 24 + niche zero

14
Ik kocht ook altijd bij single estate filterkoffie maar mee gestopt. Ik kreeg geen lekkere koffie meer en had het idee (wat nergens op gebaseerd is behalve mijn idee) dat de koffie wat onderontwikkeld is. Is wel meer dan 2 jaar terug dus kan niks over nu zeggen maar ik bestel dan zelf liever bij friedhats. Dan weet ik zeker dat ik goede filterkoffie krijg.

Als je als branderij geen verse koffie verstuurd aan mensen die er goed voor betalen dan denk ik dat ze het wel kunnen missen, die goede klanten dus zullen zich weinig drukmaken om ons. Next!

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’