Re: Advies waterfilter

101
Precies. Het zegt iets maar geen idee wat. Je zou bijvoorbeeld met gedestilleerd water of osmose water kunnen beginnen en daar de tds van kunnen meten en daar zelf wat van mineralen aan toevoegen zoals met de zakjes van thirdwave water. Voor espresso is dat Magnesium Sulfate, Calcium Citrate en Potassium Bicarbonate bijvoorbeeld.

https://thirdwavewater.com/collections/ ... 7449289774
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

102
HuibN schreef: vr 03 mei 2024, 12:20 Ik heb nu bijna een week de Aquaphor RO -101 waterfilter en ben er erg blij mee. Vooral voor thee geeft het een enorme smaakverbetering.
Ook ik gebruik nu enkele weken de RO - 101 en heel tevreden mee. TDS wel wat aan de lage kant, +- 30-40

Lekker clean water voor de koffie en je kan eventueel ermee spelen door een glas normaal kraanwater erbij te doen in je reservoir.

Ook heerlijk als gewoon drinkwater.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

103
Voor het eerst mijn 'brew water' gemaakt. Allereerst kraanwater door de ZeroWater heen gehaald, praktisch gestript van de nodige mineralen. Vervolgens zelf op basis van recept Rao/Perger mineralen toegevoegd. Zo een basis concentrate gemaakt.
De eerste decaf kopje van net was echt al stuuuukken beter.

104
Madencio schreef: wo 04 dec 2024, 18:49 Voor het eerst mijn 'brew water' gemaakt. Allereerst kraanwater door de ZeroWater heen gehaald, praktisch gestript van de nodige mineralen. Vervolgens zelf op basis van recept Rao/Perger mineralen toegevoegd. Zo een basis concentrate gemaakt.
De eerste decaf kopje van net was echt al stuuuukken beter.PXL_20241203_112826801.jpgPXL_20241204_161038934.jpg
Met Epsom salt en Baking soda?
* DLC Espresso burrs

106
Madencio schreef: wo 04 dec 2024, 19:24 En calcium chloride.
Oja excuus, ik zie het nu ook in je afbeelding.
Ik had dat ook overwogen even maar ik vond het iets teveel gedoe om het telkens weer te moeten maken.

Hoe proef je het verschil in een espresso als ik nog verder mag vragen?
* DLC Espresso burrs