Omdat de bestelde duo-uitloop niet past qua schroefdraad ben ik maar even creatief geweest en met een slijptol de originele uitloop gemodoficeerd (stukje tussenuit gehaald). Nu passen er wel 2 kopjes onder. Zie foto.s. Opvallend dat de houder geen RVS is, jammer ook want dan had met een klein lasje de andere uitloop vastgezet kunnen worden.
Ben benieuwd wat je v deze oplossing vindt. En ter tip natuurlijk voor de Lelit bezitters.
NB, het had veel netter gekund, maar ja.
Re: aanpassing portafilter Lelit
2Dat van die niet passende draad snap ik niet.
Is gewoon beide 3/8".
Dat je meer ruimte wilt om je grote koppen kwijt te kunnen snap ik. Daar je daarom een kortere uitloop wilt ook.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Is gewoon beide 3/8".
Dat je meer ruimte wilt om je grote koppen kwijt te kunnen snap ik. Daar je daarom een kortere uitloop wilt ook.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
3Ik was ook ff in de war over dat schroefdraad
Maar hé als het zo werkt prima, dat flapje zit er alleen maar zodat de filterdrager horizontaal op je aanrecht kan staan zonder prut aan de uitloopjes. Messing is trouwens wel gangbaar voor een filterdrager hoor, goedkoper en betere warmte retentie dan RVS.

4Mooie oplossing!
En inderdaad, naar mijn idee zijn de meeste filterdragers ook van messing.
En inderdaad, naar mijn idee zijn de meeste filterdragers ook van messing.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
5dank voor bericht. wist niet dat dat stukje metaal een doel had. het kan nu ook horizontaal staan. Echter, dat schroefdraad is toch echt anders. kijk maar goed op de foto.