Of een mooie K30 van eerste eigenaar.
Heb je ook niks te maken met al dat singledose gedoe.
Re: Eerste koffiemolen
12Ik wilde juist een single dose maler. Ik kan hem overnemen van Bob dus ik ben voorzien.cremalaver schreef: di 24 dec 2024, 16:07 Of een mooie K30 van eerste eigenaar.
Heb je ook niks te maken met al dat singledose gedoe.

13Top! Voor mij is single dosen ook niets, maar als je dat wel zoekt is dit een prachtoplossing denk ikNone schreef: Ik wilde juist een single dose maler. Ik kan hem overnemen van Bob dus ik ben voorzien.

Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60
15Wordt mijn eerste molen dus geen idee wat ik kan verwachten. Alle vertrouwen in Bob dus een miskoop zal het echt niet zijn.
16None schreef: di 24 dec 2024, 12:22Thanks, dit lijkt mij precies wat ik wil. Alleen nog 1 vraagje, wat is het verschil tussen single dose en vaker de grind on demand. Ik denk dat bij grind on demand er een bak met bonen boven hangt en bij single dose je eerst af moet wegen en dan een portie malen. Maar hoe bepaal je dan de hoeveelheid bij grind on demand?omeCoffee schreef: Deze staat ‘gewoon’ op koffiepraat. Huidige eigenaar vertrouw ik blind. Hij zal zijn advertentie zelf niet zo snel onder de aandacht brengen. Daarom doe ik het.
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Ik heb een god maler en weeg altijd achteraf hoeveel gemalen koffie ik heb.
Eigenlijk is dat het verschil, als je serieus je espresso's wilt vergelijken; vooraf (single dosing) of achteraf (god) wegen.
En als het te weinig of teveel is, uiteraard de hoeveelheid aanpassen.
Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
17Ik ben helemaal nieuw in dit gebeuren en single dosing lijkt mij handig. Vooralsnog ga ik eerst proberen een lekkere cappuccino en espresso te maken. Wellicht smaakt het straks naar meer.GuidovW schreef: do 26 dec 2024, 14:53None schreef: di 24 dec 2024, 12:22Thanks, dit lijkt mij precies wat ik wil. Alleen nog 1 vraagje, wat is het verschil tussen single dose en vaker de grind on demand. Ik denk dat bij grind on demand er een bak met bonen boven hangt en bij single dose je eerst af moet wegen en dan een portie malen. Maar hoe bepaal je dan de hoeveelheid bij grind on demand?omeCoffee schreef: Deze staat ‘gewoon’ op koffiepraat. Huidige eigenaar vertrouw ik blind. Hij zal zijn advertentie zelf niet zo snel onder de aandacht brengen. Daarom doe ik het.
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Ik heb een god maler en weeg altijd achteraf hoeveel gemalen koffie ik heb.
Eigenlijk is dat het verschil, als je serieus je espresso's wilt vergelijken; vooraf (single dosing) of achteraf (god) wegen.
En als het te weinig of teveel is, uiteraard de hoeveelheid aanpassen.
18GoD malers zijn met name makkelijker maar zeker niet perse een upgrade. Vaak koffie in een hppper waardoor deze makkelijker oud wordt. Een eventuele upgrade zou een grind by weight maler kunnen zijn. Die zijn erg precies. Maar daar is volgens mij nu nog maar een enkel goed voorbeeld van, zijnde de EtzMax. Er zijn volgens mij een klein aantal nieuwe modellen onderweg.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
19GbW lijkt mij ook ideaal alleen heb ik het idee dat de koffiebonen sneller oud worden dan wanneer je ze bewaard ik een wekpot oid. Hoe bewaar je eigenlijk koffiebonen wanneer je binnen een paar weken gebruikt?ErikvW schreef: do 26 dec 2024, 19:09 GoD malers zijn met name makkelijker maar zeker niet perse een upgrade. Vaak koffie in een hppper waardoor deze makkelijker oud wordt. Een eventuele upgrade zou een grind by weight maler kunnen zijn. Die zijn erg precies. Maar daar is volgens mij nu nog maar een enkel goed voorbeeld van, zijnde de EtzMax. Er zijn volgens mij een klein aantal nieuwe modellen onderweg.
Weer iets om uit te zoeken.
20Gewoon in de zak (als deze hersluitbaar is, of anders met zo’n sluit-buisje).
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58