Lelit mara v2 www.coffeefriend.nl

1
Hallo,

Jaren geleden een expobar lever gehad, na een inbraak is alles gestolen en heb ik een aantal jaren geen espressomachine gehad. Vorig jaar een Gaggia gekocht.
Zelf ben ik 5 jaar barista geweest. Graag zou ik een profitec DRIVE kopen voor €2500. Maar stiekem
Denk ik ook dat je voor een bedrag van €1000 hetzelfde kan bereikend

Ik ben alleen, drink sochtend een cappuccino dubbel shot en in de avond eventueel 1 of 2.

Graag wil ik mijn Gaggia classic evo pro 2023 verkopen en een Lelit mara v2 kopen bij COFFEEFRIEND.nl.

Welk advies kunnen jullie geven? Is coffeefriend betrouwbaar? Ik wil een Lelit Mara V2 kopen bij coffeefriend.nl
Eureka Olympus 75E TIN - Expobar Leva - Brewista Smart Scale - DutchBaristaCoffee fan

Re: Lelit mara v2 www.coffeefriend.nl

2
Specifiek deze machine zou ik liever via het Hoofdkwartier kopen, die zijn al jaren dealer van deze machines en zijn er meer over vergeten dan wij ooit kunnen leren. En ze zijn zeker betrouwbaar.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

4
Coffeefriend.nl is een vertaalde website, het bedrijf zit dacht ik in Litouwen ofzo met een groot pakhuis. Als dozenschuiver zijn ze scherp met hun prijzen en volgens mij spelen ze het spelletje al wat langer dus in dat op zicht zijn ze ook betrouwbaar. Het nadeel van een aankoop op afstand is vooral in het geval van garantie vervelend, dan moet de machine gelijk op een verre reis...
Volgens mij woon je in het zuiden van het land, in Heerlen zit een officiele dealer en waarschijnlijk kun je "vlakbij" over de Duitse grens ook een scherp geprijsde machine vinden.

6
Wow inbrekers hebben je koffiemachine gestolen??? die had ik nog niet eerder gehoord.

De upgrade naar de Lelit is wel een goeie denk ik. Je krijgt er een PID en een e61 groep voor terug en een dergelijk gebouwde machine.
Ligt er wel een beetje aan wat voor molen je gebruikt voor je bonen, want daar ga je veel meer van merken denk ik zelf. Dus als die al goed is, dan is het zeker een upgrade van machine waard.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

7
Ja de eureka OLYMPUS molen had ik vroeger die hebben ze gestolen, samen met de expobar espressomachine. Ik vraag me ook af hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.

Vorig jaar de G-iota f64 bonenmaler gekocht. Nu zijn er ook SSP maalschijven te koop, weet alleen niet wat hier precies de meerwaarde van is.

Ik wilde vorig jaar eerst een profitec DRIVE kopen,
Maar ik denk dat dit het geld niet waard is als je maar 2 keer per dag een koffietje drinkt.
Eureka Olympus 75E TIN - Expobar Leva - Brewista Smart Scale - DutchBaristaCoffee fan

8
Dat degelijk gebouwde machine slaat dan weer nergens op. De Lelit is naar mijn mening de slimste E61 machine die je kunt kopen voor het geld. Het is Lelit gelukt een aantal nadelen van de E61 groep en van het gebruik van een warmtewisselaar te omzeilen.
De pisbakken stalen kast en de electronica die kapot kan, moet je dan maar voor lief nemen. De lage prijs moet ergens vandaan komen.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.