Re: ESE servings

21
Maakt niet uit. Er had ook al iemand cupje gezegd terwijl hij filterbakje bedoelde.

Om de verwarring compleet te maken: er bestaan ook cupjesadapters voor 58mm zetgroepen.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.

22
Klopt dat bijvoorbeeld mijn machine niet dedicated is voor de ese pods. Of ik het nou pods of pads noem, maakt niet zoveel uit. Het zijn in ieder geval geen cups of capsules.

Bij mijn machine zit een filterbakje waarin 1 pod kan. Het is echter geen perfecte fit, want de shower screen is een stuk groter. Er kan nooit een perfecte extractie plaatsvinden en er is zeker mogelijkheid tot channeling (of channelling voor de Cambridge English mensen).

Bij dedicated ese machines zit de pod volledig ingesloten en is de kans op water bypass een stuk kleiner. Ik ben nog steeds op zoek hoe ik dit in mijn machine voor elkaar kan krijgen, maar ik dacht de kans niet groot.

Het resultaat is een lungo zonder de body van een espresso. Ik verwacht niet dat ik dit kan gaan veranderen...

23
Heel zelden kom ik een E61 groep tegen met een E61 adapterschijf op de plaats van de gebruikelijke waterverdeelschroef.
Ik sloop ze er altijd af, omdat mijn klant gemalen koffie gebruikt zonder te weten waarom hij/zij zo'n aparte groep heeft.

Ik zal eens in mijn bak met oud messing kijken of ik er nog één voor je heb.

In de handel heb ik ze nooit los kunnen vinden.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.