Re: La Marzocco Linea Micra

111
Drankdier schreef: di 17 dec 2024, 11:22
mr Blanc schreef: di 17 dec 2024, 10:03 Bedankt heren! Beide goede onderbouwing. Ik woon in Capelle ad IJssel ik zal tegen de tijd wel is kijken of ik ergens wat kan uit proberen. Eerst nog een SCA Barista opleiding bij Giraffe volgen jan/feb. Ene kant klinkt het gemak wel erg goed en schijnt de Linea goed te presteren, anderzijds ziet het proces van een hevel er wel altijd vet uit maar voor de vrouw niet gemakkelijk en ik ben nog geen enkel groep lever tegen gekomen die ik echt heel mooi vind (wel in de horeca etc maar dat zijn gelijk 2 of 3 groeps)
Nou dan woon je niet ver van Hendrik Ido Ambacht. Dus mocht je toch een lever willen proberen, hier staat een Vectis. En doordat ik die keuze heb gemaakt heb ik ook nog heel erg overwogen om een micra te nemen :)
Ohw dat is idd wel in de buurt...misschien kom ik wel bij je langs om is een "koffietje" te doen en is ervaren wat al die Lever-lovers nou bedoelen ;).

Vectis is idd ook een die ik gezien had, bevalt deze goed? Wat heeft je uiteindelijk overgehaald om de Vectis te nemen ipv Micra?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

112
mr Blanc schreef: di 17 dec 2024, 14:13
Drankdier schreef: di 17 dec 2024, 11:22
mr Blanc schreef: di 17 dec 2024, 10:03 Bedankt heren! Beide goede onderbouwing. Ik woon in Capelle ad IJssel ik zal tegen de tijd wel is kijken of ik ergens wat kan uit proberen. Eerst nog een SCA Barista opleiding bij Giraffe volgen jan/feb. Ene kant klinkt het gemak wel erg goed en schijnt de Linea goed te presteren, anderzijds ziet het proces van een hevel er wel altijd vet uit maar voor de vrouw niet gemakkelijk en ik ben nog geen enkel groep lever tegen gekomen die ik echt heel mooi vind (wel in de horeca etc maar dat zijn gelijk 2 of 3 groeps)
Nou dan woon je niet ver van Hendrik Ido Ambacht. Dus mocht je toch een lever willen proberen, hier staat een Vectis. En doordat ik die keuze heb gemaakt heb ik ook nog heel erg overwogen om een micra te nemen :)
Ohw dat is idd wel in de buurt...misschien kom ik wel bij je langs om is een "koffietje" te doen en is ervaren wat al die Lever-lovers nou bedoelen ;).

Vectis is idd ook een die ik gezien had, bevalt deze goed? Wat heeft je uiteindelijk overgehaald om de Vectis te nemen ipv Micra?
Moet nog ff een keer een uitgebreidere review over de Vectis schrijven. Maar hier een stukje geknipt uit wat ik naar Madencio in de PB had laten weten:
Voor mij was de keuze een beetje tussen de Vectis en een La Marzocco Micra geworden. Uiteindelijk denk ik dat de Micra consistenter was geweest en ook beter presteert in een breder scala aan espresso roasts van dark tot medium. mede wegens zijn temperatuur controle en omdat het een pomp gedreven machine is.
Echter vind ik de micra erg duur en de elektronica vrij complex. Je kunt niet snel zelf de machine onderhouden waardoor hij in mijn ogen niet zo lang zal meegaan als de vectis. Daarnaast speelt de charme van een spring lever bij de Vectis ook een grote rol en was de keuze snel gemaakt.
En ook nu ik hem heb, hij is zeer makkelijk te onderhouden. De seals zijn al een paar keer verwisseld en de gehele machine is erg makkelijk te demonteren. Qua bouwkwaliteit verder vind ik de Vectis mooi en stevig. Hij blijft goed staan op het aanrecht, valt niet om of buigt nauwelijks door bij het overhalen van de lever. Voelt echt als een tank.

113
Ik ben als forum lid niet bijster actief.

Maar opzoek naar tips om een oplossing te vinden voor de altijd meetrillende lekbak / driptray van mijn LM LM trof ik dit alternatief. Zou een oplossing kunnen zijn als de beperkte hoogtemaat een belemmering vormt om output te wegen.

Volgens mij hier nog niet eerder besproken gezien.

Nu weer verder zoeken naar de oorzaak van het gerammel van de lekbak. Ik moet hem vaak verschuiven om van de stille pomp te kunnen genieten.
LM LM mat zwart_ Etzmax LM new black