Re: De LONDINIUMs afdeling

1561
Ringen kan fransg wellicht wel leveren.

Ik zou de machine even een tijdje aanzetten met de kap eraf. Dan kun je zien of je continue water het slangetje in ziet lopen.
Eventueel vast een nieuwe anti-vac bestellen. Altijd handig om te hebben liggen.

PS: je foto's zijn te klein om te kunnen beoordelen
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

1563
Gewoon bij ondergetekende, DR-trading, Van Pommeren of Casabarista. Iedereen heeft ze wel liggen en anders past zo'n ding door de brievenbus. Eén in de ontkalker en één in de machine kan. Meestal is schoonmaken en ringetje vervangen voldoende. De postzegel is duurder dan het ringetje.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.

1565
Ik heb gisteren zowel de hendel ingevet als het ventiel waar het slangetje aan zit losgeschroefd en schoogemaakt. Stroeve hendel is opgelost, het lekken naar de driptray niet. Maar ik ben wel een beetje in de war. Als ik op de site van Londinium kijk bij vacuum breaker zie ik heel iets anders dan wat ik heb losgehaald: https://londiniumespresso.com/products/ ... -vac-valve
Bij mij zit er gewoon een kogeltje in met erop een rubbertje. (Om één of andere reden had ik dan ook wel een veertje verwacht, maar die zat er niet...). En daarbovenop zit dan weer een slangetje naar de driptray. Of is dit niet de anti-vac?

Wat ik mij kan voorstellen is dat het rubbertje bovenop het kogeltje versleten/verdroogd is waardoor deze niet meer afsluit en dus vervangen moet worden? Klinkt dat logisch?
En zou ik de hele installatie die ik nu heb kunnen vervangen door een standaard anti-vac? Er is dan geen overloopmogelijkheid naar de driptray meer

1566
Foto’s helpen.
Je kan een antivac zonder slangetje monteren, maar dan spettert hij alles binnenin je machine. Als de antivac goed functioneert is dat geen probleem. Maar mooier is naar de driptray.

Er zit geen veer in. Het is de druk in de boiler die hem doet sluiten.

Maar foto’s. Dan weet ik beter waar ik nu naar gok.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

1569
Ik ben met de Sprout-decaf zakjes nu espresso aan het zetten. Ze zijn lichter gebrand dan voor mij normaal en ik heb moeite om ze uit het zuur te halen. Ik kan de temperatuur van de Londinium-R niet wezenlijk hoger zetten? Is de oplossing dan: fors fijner malen en langere pre-infusie?

Thanks.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™