Maar niemand claimt in de opzet over blindburrs naar mijn weten een astronomische verschil te ervaren/proeven toch? Dat maakt alleen de discussie belachelijk met een argument wat nooit ter sprake is geweestbobbee schreef: ma 23 dec 2024, 17:08Smaak is toch waar het omgaat bij koffie? Waarom zou je anders grotere schijven willen zonder schroefgaten?Hk87 schreef: Maar die magische gevolgen en dingen die je erbij zou moet proeven, wie claimt dat dan?
Ik denk ook niet dat het enkel om smaak gaat maar ook bijvoorbeeld een deel functionaliteit zoals retentie en ik denk ook niet dat iemand die al reeds in bezit is van een 98/102 gaat upgraden naar blindburrs voor smaak bevordering, dat lijkt mij ook onzinnig. Maar wellicht zijn er zulke fijnproevers of fanatiekelingen? Geen idee.
Iemand die van een kleinere maler komt, zeg bijvoorbeeld een 64mm maler zal eerder geïnteresseerd in zo een upgrade. Want als jij zo een maler wilt kopen en je kan tegen hetzelfde blind burrs krijgen, waarom zou je dat niet nemen dan? En of jou smaakpapillen dat wel of niet zullen waarnemen, tja dat zijn van die dingen in deze hobby wat persoonlijk zal verschillen of je het zal waarderen of niet.
Ferrari maakt anders ook telkens weer wat nieuws terwijl de voorgaande modellen net zo geweldig waren