Ik bak niet meer met zuurdesem na bij a 20 jaar ben ik sinds een tijdje overgestapt op gist.Bevalt erg goed.Vooral het gemak.Smaak is ook erg goed.
Roggen half volkoren.
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
6422Ziet er smakelijk uit inderdaadcremalaver schreef: vr 03 jan 2025, 13:13 Ik bak niet meer met zuurdesem na bij a 20 jaar ben ik sinds een tijdje overgestapt op gist.Bevalt erg goed.Vooral het gemak.Smaak is ook erg goed.
Roggen half volkoren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
6423Geweldig!bobbee schreef: do 02 jan 2025, 12:35 Ik heb net een boterham op met knapperig ontbijtspek en roomboter.
Als je in een bakje een stukje keukenrol papier op de bodem legt en daarop plakjes spek naast elkaar legt, dan iets van dekseltje tegen spetteren en dan 2 a 3 min in de magnetron dan krijg je heerlijk knapperig spek zonder veel teveel vet want dat zit in het stukje papier.
500W, drie minuten
Eitje erbij gebakken
Zuurdesemboterham afgesneden
Smullen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
6424Ha! Te gek! Leuk he, zo makkelijk knapperig spek. Net zelf ook weer broodje mee belegd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
6425Ik gebruik ook wel gist. Als ik brood ermee bak dan de avond tevoren en dan een heel klein beetje gist zodat het de hele nacht kan liggen. Volgende opbollen, laten rijzen en dan in de oven. Die lange rijstijd vind ik wel erg belangrijk voor de smaak.cremalaver schreef:Ik bak niet meer met zuurdesem na bij a 20 jaar ben ik sinds een tijdje overgestapt op gist.Bevalt erg goed.Vooral het gemak.Smaak is ook erg goed.
Roggen half volkoren.
Hier gebruik ik ook gist voor:
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
6426Wij meest desem, omdat mijn vrouw dat beter verdraagt. En ik vind het zelf meestal ook lekkerder. Maar bij bier ontkom ik niet aan gist
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
6427Hier bakken we brood met alleen nog maar baking soda en karnemelk. Is veel compacter, maar veel makkelijker in het gebruik. Overigens ook de pizzaboden met baking soda en karnemelk.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
6428Dat is ook een manier, moet er van houden maar mijn pizza zal het niet worden met zo'n bodem.
Ik ben ook sterk bevooroordeeld hierin!
Ik ben ook sterk bevooroordeeld hierin!
6429En die pizza bodem is nou juist weer heel luchtig, zelfs mijn vrouw vind hem prima. En die moet helemaal niets hebben van mijn broden.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
6430Het is net koffie en al zijn variabelen en mensen die het lekker vinden!
Het zal zeker goed smaken! Daar twijfel ik niet aan hoor en dan nog...
Het zal zeker goed smaken! Daar twijfel ik niet aan hoor en dan nog...