Dit is de huidige presotaat.
https://www.drtradingshop.nl/a-53971183 ... escription
Re: Overdrukventiel lekt water.
13Sorry Han, ik had verkeerd gelezen. Het vacuüm ventiel heb ik nog wel. Men gaf aan bij DR dat deze vaak niet meer goed sluiten. Maar ik denk dat deze niet defect was. Hoogstens het rode o ringetje. Van ,0,85€
14Ziet er allemaal goed uit.
Ook het veiligheidsventiel.
Wat er nu zit is minstens 1,6 bar.
De door Van Pommeren voorgestelde is onzin en belachelijk duur.
Over het vacuumventiel heb je gelijk.
De originele is uitstekend. Even schoonmaken en een siliconenringetje van 6,07 × 1,78 (no. 2025 of 105).
Wat er met de machine is/was heb ik niet direct een idee van. Lijkt mij iets van voorbijgaande aard. Vuiltje in vulklep.
De allerlaatste mogelijkheid is dat het relais van de vulklep blijft "plakken". In dat geval zou het overstromen van de boiler snel terugkeren. Niet erg waarschijnlijk. Gewoon in de gaten blijven houden.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Ook het veiligheidsventiel.
Wat er nu zit is minstens 1,6 bar.
De door Van Pommeren voorgestelde is onzin en belachelijk duur.
Over het vacuumventiel heb je gelijk.
De originele is uitstekend. Even schoonmaken en een siliconenringetje van 6,07 × 1,78 (no. 2025 of 105).
Wat er met de machine is/was heb ik niet direct een idee van. Lijkt mij iets van voorbijgaande aard. Vuiltje in vulklep.
De allerlaatste mogelijkheid is dat het relais van de vulklep blijft "plakken". In dat geval zou het overstromen van de boiler snel terugkeren. Niet erg waarschijnlijk. Gewoon in de gaten blijven houden.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
15Hoi Han, wat bedoel je met vulklep?
Tja het is wel heel veel water, wat er nu uitstroomt.
Kan het misschien de controller box zijn. Als de tqeeweg magneetklep geen signaalkrijgt om dicht te gaan dan blijft het water stromen toch.
Tja het is wel heel veel water, wat er nu uitstroomt.
Kan het misschien de controller box zijn. Als de tqeeweg magneetklep geen signaalkrijgt om dicht te gaan dan blijft het water stromen toch.
17Ik zal vanavond een filmpje maken. Onmogelijk om koffie te zetten.
Kan je overdrukventiel controleren, anders dan schoonmaken?
Kan je overdrukventiel controleren, anders dan schoonmaken?
18Het overdrukventiel komt zeer snel in actie zoals je ziet in het filmpje.
En de druk loopt op tot 2,5 bar.
En de druk loopt op tot 2,5 bar.
20[youtube][/youtube] https://youtube.com/shorts/1ZlO33SRq9I?feature=shared