Re: Voorstellen Mrris

11
HanR schreef: ma 06 jan 2025, 18:02 Waarom al die prutsmachines en molentjes.
Voor het geld kun je o.a. kopen:
Een Silvia met pid, een Giotto,. Daarbij een serieuze horeca molen met 64, 75 of 83mm schijven en een retentie waar je per dag een extra espresso van kan zetten. Helemaal aan de andere kant van het spectrum, maar ook €400,- een Giota VS2 of als je het tweedehands treft nog een iets mooiere uitvoering.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
En nu lekker terug ontopic!

Klinkt als prima advies, thanks! Ik heb de door u aangeraden toestellen nog niet kunnen vinden (zeker in Belgie is het tweedehands aanbod pover) maar zie op marktplaats wel al meer interessants..

Moest er iemand iets leuks spotten altijd welkom! (afstand geen probleem)

12
Of deze tweedehands Maler👇. Desondanks de grote 83mm schijven heeft deze minimale retentie met behulp van de blow up hopper, wel single dosen dus. Kost ietsje meer als de maler van bol.com maar maakt een enorme verschil in kwaliteit.

DF83 V2 Bonenmaler
€ 395,00
https://link.marktplaats.nl/m2215251857 ... ialbuttons
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

14
Hk87 schreef: di 07 jan 2025, 09:18 Of deze tweedehands Maler👇. Desondanks de grote 83mm schijven heeft deze minimale retentie met behulp van de blow up hopper, wel single dosen dus. Kost ietsje meer als de maler van bol.com maar maakt een enorme verschil in kwaliteit.

DF83 V2 Bonenmaler
€ 395,00
https://link.marktplaats.nl/m2215251857 ... ialbuttons
Fijn dat je meezoekt! Oprechgte dank daarvoor, leuk ding ook! maar 228 vs 395 knalt m'n budget om zeep.. neem mee dat ik voor 6 a 800e een toestel kwam zoeken en nu voor dat geld machine en maler wil :)
mij niet helemaal bekend, prijzen zijn wel goed.. bedankt! ik kijk er zsm eens deftig naar..

15
Met een budget van €800 ga je denk ik geen nieuwe espressomachine vinden dus ik was in de veronderstelling dat je tweedehands aan het kijken was.
Als je €350-400 besteed aan je maler heb je €450-400 voor de machine.

En dan kom je op war michael en hanR hebben voorgesteld. De rancillio Silva of de gaggia.
Die zijn tweedehands makkelijk te vinden voor de genoemde prijzen.

Het is maar een idee 😄
* DLC Espresso burrs

16
Hk87 schreef: di 07 jan 2025, 16:23 Met een budget van €800 ga je denk ik geen nieuwe espressomachine vinden dus ik was in de veronderstelling dat je tweedehands aan het kijken was.
Als je €350-400 besteed aan je maler heb je €450-400 voor de machine.

En dan kom je op war michael en hanR hebben voorgesteld. De rancillio Silva of de gaggia.
Die zijn tweedehands makkelijk te vinden voor de genoemde prijzen.

Het is maar een idee 😄
Nee klopt.. bedankt om me daar op te wijzen

Ik kwam voor een machine van 5-600 max 800€ en zit nu naar een maler te kijken tweedehands voor bijna 400, das even wennen 😅

18
Mrris schreef: di 07 jan 2025, 21:42 Wat vinden de heren van deze

https://link.marktplaats.nl/m2216621656 ... nt=app_ios
Staat geen prijs bij dus beetje lastig om er iets van te vinden.

Ik denk dat er al best goede tips zijn gegeven. Maar koop ook tenslotte iets waar je je zelf ook goed bij voelt.
De tips hebben vooral betrekking tot iets meer bang for the buck maar je moet er zelf ook gelukkig van worden.

Je gaf aan het begin van je verhaal aan dat je van doppios houd. Een matige maler met een instapmodel espressomachine zou dan best een uitdaging kunnen worden om er lekkere espressos mee te zetten.
Misschien een tip om ook even wat meer rond te snuffelen hier in het forum om zo je kennis iets te verbreden alvorens je een duik maakt. De maler is een belangrijke schakel in het proces wat ik niet naar achteren zou schuiven.

Tweedehands is er heel wat moois. De spullen zijn vaak ook best wel waardevast dus mocht je er niet tevreden mee zijn is het geen weggegooid geld en al vooral niet voor gewilde, populaire spullen. Misschien kan het ook een goede overweging zijn om even een maand of twee door te sparen.
Het zijn jouw wensen, jouw keuzes.
* DLC Espresso burrs

19
En mocht je van informatieve videos houden.
Op YouTube even zoeken naar de beginners videos van James Hoffman en Lance Hedrick.
Wellicht dat dat je ook een richting kan geven.
* DLC Espresso burrs