TKA: Izzo Alex Duetto III

1
Hallo allemaal! Ik verkoop mijn Izzo Alex Duetto III (wegens een 'side-grade' naar een Odyssey Argos....).

De Alex Duetto is een dual boiler machine met E61 groep en een echt werkpaard waarbij je alles onder controle hebt: perfecte temperatuurscontrole met de PID en intrinsieke temperatuur-stabiliteit van de E61 groep. De pompdruk is aan te passen indien gewenst (moet je wel even de kap eraf halen, maar is een fluitje van een cent). Het apparaat is echt in uitstekende conditie, en altijd goed onderhouden geweest. Ik heb hem in 2016 van een ander lid van dit forum gekocht en hij heeft in die tijd altijd netjes gefilterd water gehad, en op gepaste tijden wat onderhoud (schoonmaken, smeren) van de E61 groep. Eén keer is een vacuumbreaker vervangen omdat die een beetje lekte waardoor er water in de drip tray kwam als de stoomboiler aan stond. Ik heb toen ineens de OPV vervangen, maar dat was eigenlijk niet nodig achteraf gezien. Hij gaat dan ook met een beetje pijn in het hart weg, het is typisch zo'n apparaat waar je in feite de rest van je leven mee kunt doen als je er een beetje voor zorgt.

Vraagprijs is 950 euro, op te halen bij mij thuis in Gent. (ter info, nieuw zijn ze nog altijd te koop voor rond de 2600 euro.) Er valt eventueel te praten over een handige lokatie om het apparaat over te dragen, als dat helpt. Bij mij thuis komen bekijken en een koffietje zetten is natuurlijk leuker.

Nog wat specs:
- Rotary pump, dus aangenaam 'stil'
- Dual boiler, dus aparte boilers voor koffie en stoom
- PID, temperatuur inregelbaar voor beide boilers apart
- Inclusief portafilters met 1 spout, 2 spouts en een bottomless portafilter (zie foto)
- inclusief een setje steam tips met meerdere gaten (zie foto)
- Er zit uiteraard een watertank in, maar kan ook direct worden aangesloten op waterleiding. Plumbing kit zit erbij.
- Gebruikssporen: ja uiteraard naar 8 jaar koffiezetten. Er zitten hier en daar wat krasjes in het staal. Een van de zijkanten heeft tegen een ander kastje aangestaan en dat kun je een beetje zien (zie laatste foto, full disclosure). Als je er koffie mee zet kijk je naar de voorkant en zie je het niet...
- Online zijn vele instructievideos en reviews te vinden, ook voor (toekomstig) onderhoud en reparatie. Uiteraard heb ik er een handleiding bij.
- Mocht je vragen hebben, laat maar weten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding