Nou, ik heb tot 2014 drie jaar in Breda gewerkt en -door de week- gelogeerd, het was een fijne ervaring, iedere Belg zou dat écht eens moeten doen, en toen ik in een bar zei dat "sedert ik in Holland woon....FULL STOP... werd ik vrij brutaal onderbroken door mijn barpartner die zei "jij bent hier niet in Holland!", ik "waar dan wel"? ... in Brabant! Waarop ik tot het inzicht kwam dat dit precies is waar ik in België woon: Brabant! Zonder aan politiek te doen, is het soms écht de moeite geschiedenis te lezen... Ik spreek ook vloeiend Castiliaans (...één van de vijf officiële talen op het Iberisch schiereiland, heb veel gelezen over de 16e en volgende eeuwen en...Breda, Nassaustad...een hèèl programma hoor. Wisten jullie dat Breda in 1814 van Napoleon Buonaparte is "bevrijd" (ik probeer neutraal te blijv en) door Russische cavalerie...dat moet daar nogal een feest geweest zijn, with the Ladies (wie weet ook "the boys"!) na de slag!omeCoffee schreef: do 16 jan 2025, 07:54 Hee welkom en wat tof dat je er nog bent! Ik wens je veel plezier op ons gezellige forum, wel met een scherp randje want we blijven Hollanders die direct en scherp kunnen zijn en geen blad voor de mond nemen!
Leuk om je verhaal in een notendop te lezen, we gaan nog veel je horen!
Nederlanders kunnen inderdaad bot zijn, het hoeft niet steeds, maar het is een van de grote verschillen tussen NL en VL (franstalige Belgen, da's nog een ander thema). Ik woonde jaren in El Paso, Texas en Washington D.C., ik ben ook daardoor erg beinvloed, 28 verschillende Protestantse diensten, en "get to the point" is ook mijn houding hoor, getemperd door ... ervaring!