Eureka Mignon Manuale

1
Vraagje... Ik heb een Eureka Mignon Manuale. Voorheen heb ik nooit problemen gehad om uit 18 gram gemalen koffiebonen, 36 gram koffie in 28 seconde te extraheren. Nu heb ik drie weken geleden koffiebonen bij DAK koffie besteld, de Milky Cake bonen. Vanmorgen probeerde ik een espresso te maken en tot mijn verbazing lukte het me niet om fijn genoeg te malen. Op zijn fijnst (net voordat de schijven elkaar raken) kwam ik op een extractie van 36 gram op 20 seconden. Kan het zijn dat de Manuale te kort komt om dit soort bonen fijn genoeg te malen?

Re: Eureka Mignon Manuale

2
Randy schreef: za 25 jan 2025, 22:48 Vraagje... Ik heb een Eureka Mignon Manuale. Voorheen heb ik nooit problemen gehad om uit 18 gram gemalen koffiebonen, 36 gram koffie in 28 seconde te extraheren. Nu heb ik drie weken geleden koffiebonen bij DAK koffie besteld, de Milky Cake bonen. Vanmorgen probeerde ik een espresso te maken en tot mijn verbazing lukte het me niet om fijn genoeg te malen. Op zijn fijnst (net voordat de schijven elkaar raken) kwam ik op een extractie van 36 gram op 20 seconden. Kan het zijn dat de Manuale te kort komt om dit soort bonen fijn genoeg te malen?
Ik heb nu een Ethiopische van DAK en ik heb ook wel vaker bonen gehad van hun.

Het klopt dat je een flinke stuk fijner moet malen en dat zou misschien net niet te doen zijn op jou eureka. De manuel heeft ook wel hele kleine schijfjes wellicht dat ze het gewoon niet redden dan.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs