Hk87 schreef: zo 26 jan 2025, 12:10
Mario83 schreef: zo 26 jan 2025, 11:43
Hk87 schreef: za 25 jan 2025, 21:07
Vergeet die van AliExpress, misschien heeft bob ook bij het geven van de tip je verhaal niet helemaal goed uitgelezen. Die schijven op AliExpress zijn een namaak van de Multi Purpose schijven. Er staat wel High uniformity bij de beschrijving maar dat klopt dus niet.
Multi purpose is de tegenpool van High uniformity of DLC schijven. Ze zijn goed voor filter koffie waar high clarity is gewenst of voor light roast koffie waar je de fruitige tonen meer naar voren wilt brengen. En dat is niet wat jij zoekt.
En, schijven die je later erbij neemt moet je ook altijd uitlijnen. Lijkt me niet een klus voor als je net begint aan je avontuur. Als je zulke voornemens hebt laat het dan Frekko voor je doen zou ik adviseren.
is het aanbevolen om die uitlijn service ook bij de stock burrs erbij te nemen of kan ik ervan uitgaan dat die wel goed zitten vanuit de fabriek ? zat net even een video erover te kijken en is inderdaad denk ik niet een klusje voor een beginner. wil hem gewoon uit de box perfect hebben.
Vraag het Frekko nog na maar de meeste verkopers deden uitlijnen gratis erbij voor df malers tenminste wel als je SSP erbij nam.
Bij stock burrs waren ze vaak al uitgelijnd bij de meeste verkopers
uitlijnservice kost 35 euro ook als je de ssp eraan toevoegt. met ssp komt tie dan op 709 euro uit.
en dan denk ik ook weer kan je dan voor die prijs geen betere krijgen ?
ik hou het dus gewoon maar op die dlc dan kost ie 435. zal wel goed genoeg zijn en iniedergeval een grote verbetering op de ingebouwde maler van de sage lijkt mij.