Voorstelrondje

1
Goeienavond allemaal

Bij mijn zoektocht naar tips en antwoorden reeds aantal keer op deze site beland en daar ook andere leuke onderwerpen gevonden. Derhalve aangemeld en hierbij voorstellen. Ik ben 50, en in bezit van Isomac Tea alsmede een Nuova Simonelli maler. Ik vind t leuk om wat meer te weten over koffie en techniek apparaten. In principe werken apparaten echter als ik zo hier stukjes lees kan het nog lekkerder en beter. Ik vind alleen lastig of dat komt omdat ik wellicht beter/meer onderhoud aan apparaten moet laten doen of dat andere apparaten gewoon beter zijn. Bijv mijn maler: deze heb ik al 15j en lijkt goed te malen. Maar wellicht kan het beter als ik maalschijven (of hoe dat heet) laat vervangen. Verder van mijn isomac valt mij op dat rechter drukmeter heel veel druk lijkt aan te geven (meter lijkt door ‘0’ heen te schieten) en en komt veel water na zetten kopje espresso in afvoerbuis. Maar goed het werkt allemaal prima. En ik heb niet veel goeie ervaring met reparatiebedrijf bij mij in de buurt.. Ik ga door forums heen voor tips maar directe support en tips worden zeer gewaardeerd!😉👍

Groet
Klaas

Re: Voorstelrondje

2
Welkom Klaas!
KGB035 schreef: zo 26 jan 2025, 19:43 In principe werken apparaten echter als ik zo hier stukjes lees kan het nog lekkerder en beter.
Welke bonen gebruik je precies, welke dosering in welk filterbakje exact, hoe is de doorloop in gewicht en timing?
KGB035 schreef: zo 26 jan 2025, 19:43 En ik heb niet veel goeie ervaring met reparatiebedrijf bij mij in de buurt..
Waar is die buurt? NL is een heel klein landje en er is altijd wel een goeie reparateur te bezoeken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino