Hai,
heb een paar jaar geleden een keer voorgesteld en wat besproken, maar in de tussentijd uiteraard ook gewoon genoten van de espresso's en americano's. (koffie met enige vorm van melk vind ik niet lekker
Nu deed mijn pomp raar, en heb ik die vervangen naar een EX4 (met een quickmil demper). Behalve wat gedoe om het passend te krijgen is dat wel gelukt. Nu dacht ik, ben goed bezig, vervang ik gelijk de groepsring even. (de standaard zwarte). Ik heb alleen nu lekkage van schoon water rond het portafilter. Ook moet ik het portafilter veel verder draaien om het enigszins dicht te krijgen.
ik heb gechecked : ring zit de goede kant om. Het gebeurt zowel met tweekops als naked portafilter. Ook als je blind filtert, druk bouwt eerst op, en vervolgens lekkage.
Mijn vraagjes:
* heb ik niet goed genoeg schoongemaakt ? (ik heb van die tandartshaakjes voor oringen, heb m er uit gehaald nog een keer extra schoongemaakt. Het was toen iets beter maar niet veel.
* heb ik een dikkere ring nodig? (maar waarom zou het bij de oorspronkelijke ring dan niet lekken, en hoefde ik minder ver te draaien, terwijl het dezelfde dikte heeft.
vriendelijke groet
Gerard
Re: Rancilio Silvia - groepsring vervangen, nu lekkage rond portafilter
2Zoveel Silvia's, zoveel ringen.
Voor V1 gebruik ik 7,8mm silicone, Astoria/CMA 8mm of DVM 8mm voor E61.
V2 zou ik zo niet direct weten.
V3/4 rubber kloon Silvia 8,2 of 8,3 silicone ringen fabrikaat REPA.
V5/6 de eerder genoemde 8,3 silicone.
Let op!
Persoonlijk vind ik de 8,2 originele ringen ellende. Zowel de groene silicone als de rubber.
Als je bij de horeca groothandel koopt, loop je nog het risico, dat je Promac/Rancilio ringen krijgt. Die hebben ook de inkepingen aan de buitenkant, maar zijn 8,5 in plaats van 8,2.
Er zijn van de niet-originele ringen voor Silvia 2 fabrikaten, DVM en Repa die rubber ringen maken. Deze twee maken ook silicone ringen voor de Silvia. Of Cafelat een ring voor de Silvia heeft weet ik niet.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Voor V1 gebruik ik 7,8mm silicone, Astoria/CMA 8mm of DVM 8mm voor E61.
V2 zou ik zo niet direct weten.
V3/4 rubber kloon Silvia 8,2 of 8,3 silicone ringen fabrikaat REPA.
V5/6 de eerder genoemde 8,3 silicone.
Let op!
Persoonlijk vind ik de 8,2 originele ringen ellende. Zowel de groene silicone als de rubber.
Als je bij de horeca groothandel koopt, loop je nog het risico, dat je Promac/Rancilio ringen krijgt. Die hebben ook de inkepingen aan de buitenkant, maar zijn 8,5 in plaats van 8,2.
Er zijn van de niet-originele ringen voor Silvia 2 fabrikaten, DVM en Repa die rubber ringen maken. Deze twee maken ook silicone ringen voor de Silvia. Of Cafelat een ring voor de Silvia heeft weet ik niet.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.