Rancilio Silvia probleempjes

1
Hi,
Mijn rancilio silvia heeft wat problemen, mogelijk kunnen jullie me in de juiste richting sturen.
Ik krijg de laatste tijd niet meer zoveel crema als vroeger, en ik heb t idee dat de druk ook minder is. t stoompijpje en heet water functioneert volgens mij wel normaal , maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik heb 1,5 jaar geleden de pomp vervangen. Nu heb ik m opengemaakt en geprobeerd het OPV los te halen en open te maken, maar deze zit muurvast, dus geen idee of daar iets mis mee is.
Ook wordt de koffie minder warm en gebruik ik de stoomknop om t water nog wat warmer te krijgen.
Ik heb m laatst weer gebackflusht en dan komt er per keer ongeveer een eetlepel water uit, (vroeger was dat wel meer) en na jaren voor t eerst maar eens ontkalkt (nooit aan gedacht, ja I know! :S ) . Is t slim een nieuwe OPV te kopen of zou t aan iets anders kunnen liggen? Of zou de pomp toch na 1,5 jaar al kapot aan t raken zijn?

Dank voor jullie hulp!
CL

Re: Rancilio Silvia probleempjes

2
Helemaal uit elkaar halen.
Ketel, zetgroep, stoomkraan, 3wegklep.
Koffiethermostaat vernieuwen.
Alles uitbaggeren, in de Citroenzuur en met verse ringen etc. Weer in elkaar zetten.
Als je dat zelf niet wilt, of aandurft, laten doen.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.