Bezzera Magica drukverlies boiler

1
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Mijn Bezzera Magica uit 2016 verliest vrij snel druk in de boiler.
Boilerdruk staat op 1.4 bar ingesteld en op zakt in 40 seconde af naar 1.1 - 1.2 bar waarna het verwarmingselement weer aanslaat. 40 seconde lijkt mij vrij snel?
Het is een hobby project en recent zijn onderstaande onderdelen al vervangen.
Pomp
Verwarmingselement
Pressostaat
Relais
Inlaatventiel
Uitlaatventiel
Infusieventiel

Machine lijkt nergens te lekken.
Iemand een idee? Of is het inschakelen na 40 seconde normaal?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Re: Bezzera Magica drukverlies boiler

2
EV88 schreef: vr 07 feb 2025, 18:36 Mijn Bezzera Magica uit 2016 verliest vrij snel druk in de boiler.
Boilerdruk staat op 1.4 bar ingesteld en op zakt in 40 seconde af naar 1.1 - 1.2 bar waarna het verwarmingselement weer aanslaat. 40 seconde lijkt mij vrij snel?
Wat is het probleem? Mark je bij het zetten van espresso dat er iets niet meer lekker gaat waar dat al 8 jaar beter ging?

Waarom zou het een probleem zijn dat de druk met ruim 0.2 bar terugloopt en dan weer op druk komt?

Als de machine in een koude keuken staat dan kan het zijn dat de boiler wat warmte afgeeft aan de omgeving en dat de pressostaat in de warme woonkamer minder snel de verwarming inschakelt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Bezzera Magica drukverlies boiler

3
Dezelfde vragen als Frans al stelt….
Daarnaast, als het een hobby project is, kun je ook de boiler isoleren, i.p.v in het wilde weg (zo lijkt het voor mij) onderdelen te vervangen.
Of was dat niet om het probleem op te lossen?
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60