Ik ben mijn koffie spullen aan het opruimen en inkrimpen omdat ik minder spullen wil en wat geld nodig heb voor wat huiselijke noodzakelijke veranderingen.

- Drukmeter op de zetgroep zodat je kunt zien hoeveel druk je geeft tijdens het zetten van een een espresso.
- silicone zuigerringen die altijd flexibel zijn en veel minder snel slijten dan de standaard rubber ringen
- silicone zetgroep ring, zelfde als de zuigerringen. Gaat geel langer mee en is altijd flexibel, ook koud.
- Bong isolator tbv een stabiele zetgroep. Deze machines hebben de neiging om veel te heet te worden zonder deze upgrade wat ervoor zorgt dat je koffie altijd verbrand omdat de te heet is, de koffie smaakt dan altijd bitter. Door deze dikke isolator tussen groep en boiler is dot probleem compleet verholpen en volstaat een aantal keer pompen met de hevel om de zetgroep op de juiste temperatuur te krijgen. Wat betreft echt een must dus en hij zit hierop.
- RVS naked portafilter, deze komt uit Hongarije en is een zeer gewilde portafilter. Kost nieuw 100 dollar ex btw! Heel erg mooi en goed.
- lange stoomstip met een gaatje. De normale stoomtip op de stoompijp is met 4 graatjes en boilerdruk zakt daardoor snel en is lastig te sturen en is kort. Deze langere stoomtip lost al deze dingen op!
- plastic omhulsel voor de glazen pijlbuis is vervangen voor een mooiere metalen versie.
- supermooie Tamper van het Nederlandse DiRossi met olijfhout handvat.
- IMS filterbakje
- een magnetische shot spiegel! Erg handig tijdens zetten van de espresso, kun je de onderkant van de naked portafilter mee zien en dus goed bekijken hoe de espresso loopt.
- dosing ringen! 1 van rvs en 1 aluminium met magneetjes. Spreekt voor zich.
- een dosing cup speciaal voor 51mm filterbakjes
- puckscreen rvs van mhw-3bomber. Een must ook zodat het water niet hard op de koffie puck komt als je de extractie start en je zetgroep blijft mooi schoon.
- temperatuur sticker op de zetgroep, spreekt voor zich.
- alle onderdelen om de machine weer om te bouwen naar orgineel zijn aanwezig en zitten erbij!
Verder zit er nog een lading rubber ringen en onderdelen bij en een extra pijlglas bijvoorbeeld. Teveel om op te noemen.
Ook de orginele doos zit erbij.
Deze machine is van bouwjaar 2006 maar ik heb hem sinds 2020 en deze stond ongebruikt in een winkel in Duitsland in het magazijn! Ik kan dat verder niet aantonen maar het is waar.
Zie foto's wat hopelijk een goed beeld geeft. Bij vragen hoor ik het graag.
Hij staat ook op marktplaats en ik heb even gekeken hoe de prijzen daar zijn. Ze gaan van 250 tot 850 euro. Al met al is dit het paradepaardje en een Pretpakket met alles erop, eraan en erbij maar dat is wel duidelijk denk ik.
Ik zet hem daarom op 850 euro en hoop er zoveel mogelijk voor te krijgen. Het ding heeft veel geld gekost maar ik hoop op een leuk nieuw huis waar hij dagelijks gebruikt gaat worden.