Eureka Mignon malers made in China of Italie?

1
Wie weet hier het fijne van. Kom zowel berichten tegen dat deze machines voor een deel in China gemaakt worden maar ook voor een deel in thuisland Italië.
Vooral de goedkopere modellen, zoals de Manuale.
Of zijn het de oude modellen, want kom ook een bericht tegen dat ze vorig jaar flink geïnvesteerd hebben in een fabriek in Italië waar de Mignon modellen gemaakt worden.
Ik zoek een nieuwe modellen en mijn interesse was op dit merk/ model gevallen. Heb een budget van 400 a 700 euro, maar wil dan wel een echte made in Italy.

Re: Eureka Mignon malers made in China of Italie?

4
Ik ben zelf techneut en weet dat er veel kwaliteitsverschil is hoe je electronica en mechanica maakt kan worden. Een printboard is goed te maken die 50 jaar mee kan gaan. Niet altijd wordt na levensduur gekeken en wordt er op een kleine kosten bespaard. Heb onlangs een DeLongi expresso apparaat onderzocht en dat is typisch een voorbeeld van erg goedkoop ontwerp. Veel laagwaardige materialen, plastic, fragile schakelaars.
Niet dat Chinese onderdelen machines slecht zijn, maar ze maken precies wat er gespecificeerd wordt, niet meer en niet minder.

Voor wat betreft koffiemolen is mijn aandacht gevallen op Mazzer en Fiorenzato. Die laatste maakt ook veel gebruik van subcontractors. Maar betaal liever 100 meer dan dat het na 8 jaar ingeleverd kan worden bij de gemeente.

5
Alle merken fabriceren in Azië en assembler in Europa, de kwaliteit van het product is uiteindelijk een rekensom van engineering, materiaalkosten en kwaliteitscontrole. Waar het product of de onderdelen ervan gemaakt zijn hoeft helemaal niets te zeggen. Als een DeLonghi in Duitsland in elkaar gezet wordt zal het nog steeds een flutding zijn.
Met alle respect maar ik denk dat je achter een regenboog aan zit. Mazzer is een merk dat bekend staat om excellente levensduur, Eureka is een merk dat bekend staat om excellente prijskwaliteit. Maar als je shopt in het instap-segment, ja molens tot €1000,- zijn instappers, moet je geen Mercedes verwachten met een Dacia prijs.

6
Een Delonghi kun je in geen enkel opzicht vergelijken met een koffiemaler van Eureka. Als je een Delonghi hebt bestudeerd weet je nog steeds niets van Eureka of iets anders. Of het in China is gemaakt zegt ook 3x niks. Ik heb volautomaten gezien van Delonghi van 10 jaar oud en pas toen de geest gaven. Koffie was wel al 10 jaar niet te zuipen.

Daarnaast kunnen inferieure onderdelen en bouwkwaliteit ook wel een goede koffie produceren. Voor een paar jaar tot het de geest geeft.

Waarom zo'n zoektocht als je makkelijk kunt constateren uit gebruikers ervaringen dat de Eureka malers van vandaag de dag gewoon helemaal prima zijn ook al zou bijvoorbeeld de display van Chinese makelij zijn.

Ik ben zelf techneut (geweest) en weet hoe goed en heeeel slecht Chinese makelij kan zijn en hoe hard Italiaanse makelij altijd roest.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!