Weber EG-1

1
Hi allen,

Ik ben er toch wel een beetje uit dat ik een EG-1 wil gaan aanschaffen, en vroeg mij af of er iemand is die hem heeft in de buurt van Zeist/Utrecht waar ik deze kan bezichtigen. Ik heb al 2 mensen van het forum gedm'ed maar deze blijven in het postvak uit.

Ik wil de core burrs nemen maar heb ook gewoon vragen over de workflow etc. Wie o wie heeft er een staan of weet een cafe waar ik deze kan proeven/bekijken?
Rocket R58 Cinquantotto - Timemore 64s - Commandante C40

Re: Weber EG-1

2
Ja het blijft kwa design naar inziens de mooiste maler maar de V2 versie was niet perfect zeker niet voor Espresso maling. Smaak was goed maar de workflow, ervaring gewoon niet goed. Voor filter top zeker in combi met de Ultra burrs.
De V3 heeft door de reverse spin dit mogelijk niet dus dan zou ik zeggen doen 👍🏼

Zelf nu onder andere een 01 staan en moet zeggen die is ook super en zou die voor espresso boven de EG1 verkiezen. Maar wie weet is de V3 verbeterd op een hoop vlakken,
Slayer Single, Weber Key MK2, Lagom 01 & Casa 65/48. Xbloom

4
Rosanne schreef: di 04 feb 2025, 20:53 Blommers heeft er ook 1 staan. Niet naast de deur maar wilde het toch even met je delen.
Dank je!

fuel schreef: di 04 feb 2025, 20:23 Ja het blijft kwa design naar inziens de mooiste maler maar de V2 versie was niet perfect zeker niet voor Espresso maling. Smaak was goed maar de workflow, ervaring gewoon niet goed. Voor filter top zeker in combi met de Ultra burrs.
De V3 heeft door de reverse spin dit mogelijk niet dus dan zou ik zeggen doen 👍🏼

Zelf nu onder andere een 01 staan en moet zeggen die is ook super en zou die voor espresso boven de EG1 verkiezen. Maar wie weet is de V3 verbeterd op een hoop vlakken,
Wat vond je vooral minder aan de Eg1?

Ik zet zelf klassiekere smaak voor mijn vriendin (brazilie) en zo nu en dan friedhats achtig voor mijzelf. Ik had ssp hu burrs op een andere maler en dat ging gewoon niet goed met de bonen die ik graag drink. Ik krijg soms het gevoel dat malers zoals de 01 gemaakt zijn voor light roast, icm weinig vergevingsgezind. De eg1 lijkt ook voor medium en best vergevend. Hierop ook deels mijn keuze. Kan je je hierin vinden of zit ik ernaast?

5
Dan is de EG1 een goede keuze voor je in combi met de Core burrs.
Voor Espresso traag, Messy, Retentie (Bijna altijd een of 2 boontjes die niet meegenomen werden, chirping) en ja daar hebben veel mensen last van.
Op Filter setting heb je dat niet en is ook de workflow top!
Slayer Single, Weber Key MK2, Lagom 01 & Casa 65/48. Xbloom

6
fuel schreef: wo 05 feb 2025, 13:33 Dan is de EG1 een goede keuze voor je in combi met de Core burrs.
Voor Espresso traag, Messy, Retentie (Bijna altijd een of 2 boontjes die niet meegenomen werden, chirping) en ja daar hebben veel mensen last van.
Op Filter setting heb je dat niet en is ook de workflow top!
Dat is fijn om te horen. Alleen wilde ik de EG-1 kopen ivm weinig retentie. Ik had een filmpje gezien van James of Lance waarbij switchen tussen filter en espresso perfect ging doordat er echt helemaal niets in achterbleef. Ga ik daar toch nog eens verder in duiken.