Dubbel stoken

1
Gisteren heb ik wat Brasil gebrand.Hoorde geen tweede crack dus te vroeg gekoeld.Gewoon nog een keer opgestookt.
Resultaat👍.
Dubbel gestookt smaakt beter.
Is dit vreemd?
Is dit normaal?
Is dit vloeken in de third wave community?

Re: Dubbel stoken

4
Niks mis mee. Fuck third wave coffee en brand je bonen 3x! Alleen zo drink je het zwarte sap van satan en wat wilt een mens nou nog meer!

De wereld staat toch al in de brand. Waar we heen gaan weet niemand.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
Heb ik ook wel een keer gedaan met onderontwikkelde boontjes. Ik geloof niet dat het resultaat top was, maar lekker genoeg. Het alternatief is weggooien.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

6
cremalaver schreef: zo 16 feb 2025, 09:32 Gisteren heb ik wat Brasil gebrand.Hoorde geen tweede crack dus te vroeg gekoeld.Gewoon nog een keer opgestookt.
Resultaat👍.
Dubbel gestookt smaakt beter.
Is dit vreemd?
Is dit normaal?
Is dit vloeken in de third wave community?
Bij welke temperatuur komt dan die tweede crack? Ik brand nauwelijks nog tot tweede...wil zéker geen vetbonen. Zou zeggen 212-max 218 graden (als de thermometer juist meet ténminste!)