Re: Linea Micra inclusief 1 jaar garantie

3
bobbee schreef: wo 19 feb 2025, 15:46
koffiegg schreef:Te koop aangeboden wegens aanschaf CT2:

https://link.marktplaats.nl/m2235348976 ... nt=app_ios

Voor koffiepraat leden mag de machine weg voor €2900,- . Momenteel nieuwprijs nog €3600,-.

Mvg Willem
Je hebt al een bod van 3000 euro op marktplaats dus lijkt mij dat hij dan al verkocht is.
Biedingen zeggen niet zoveel op marktplaats. De micra is nog gewoon te koop!
Linea Micra (for sale) | CT2 | Weber Key MKII

4
Ik ben wel benieuwd wat deze stap heeft veroorzaakt. Je kunt met de LMLM en de CT-2 bijna geen 2 machines bedenken die meer van elkaar verschillen?
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

5
koffiegg schreef:
bobbee schreef: wo 19 feb 2025, 15:46
koffiegg schreef:Te koop aangeboden wegens aanschaf CT2:

Voor koffiepraat leden mag de machine weg voor €2900,- . Momenteel nieuwprijs nog €3600,-.

Mvg Willem
Je hebt al een bod van 3000 euro op marktplaats dus lijkt mij dat hij dan al verkocht is.
Biedingen zeggen niet zoveel op marktplaats. De micra is nog gewoon te koop!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
koffiegg schreef: wo 19 feb 2025, 11:05 Te koop aangeboden wegens aanschaf CT2:

Mvg Willem
Gefeliciteerd met de ct2 💪
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

7
ErikvW schreef: wo 19 feb 2025, 18:35 Ik ben wel benieuwd wat deze stap heeft veroorzaakt. Je kunt met de LMLM en de CT-2 bijna geen 2 machines bedenken die meer van elkaar verschillen?
Ik zou gokken op dat je met de strietman geen slechte espresso kan maken.
Het is eigenlijk zo goed als 10/10 raak, of beter gezegd bullseye raak. 🤭
* DLC Espresso burrs

8
Hk87 schreef: wo 19 feb 2025, 20:14
ErikvW schreef: wo 19 feb 2025, 18:35 Ik ben wel benieuwd wat deze stap heeft veroorzaakt. Je kunt met de LMLM en de CT-2 bijna geen 2 machines bedenken die meer van elkaar verschillen?
Niet mee eens. Heb op Amsterdam Coffee Festival eens met een maatje een espresso gedronken die Wouter zelf voor ons zette, en we vonden het allebei een smerig bakkie. Ik hoop dat het door de bonen kwam :cry:
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

9
robinfcb schreef: do 20 feb 2025, 00:08
Hk87 schreef: wo 19 feb 2025, 20:14
Niet mee eens. Heb op Amsterdam Coffee Festival eens met een maatje een espresso gedronken die Wouter zelf voor ons zette, en we vonden het allebei een smerig bakkie. Ik hoop dat het door de bonen kwam :cry:
Ik spreek uit mijn eigen ervaring met de strietman en met de bonen die ik heb gebruikt heb ik alleen maar goddelijke koffie tot nu toe.

Maar wel grappig, heb vorige jaar bij Wouter een bakkie gedaan. En ja, dat was niet echt denderend😅
Misschien de bonen inderdaad zou je dan zeggen maar ik denk niet echt zozeer dat het daar aan ligt. Mijn ervaring is dat bijna alle soorten koffiebonen lekker kunnen zijn bij een correcte benadering. Dat wil zeggen dus de doorlooptijd en ratio aanpassen. Eventueel pressure profiling kan ook behoorlijk veel uitmaken. Maar vooral dat je deze parameters ook meeneemt naar het kunnen van je maler en schijven wat erin zit. Dit is denk ik het recept op constant lekkere bakkies, 10/10 bij wijze van.

Maar dat hangt ook weer vanaf met hoe je een bepaalde roast (light/medium/dark) uit een bepaalde regio, washed/naturals etc. Benaderd.

Ik heb vroeger jaren in de sales gewerkt. Door heel Nederland was ik elke week weer ergens anders. Zodoende heb ik veel koffie gedronken buiten de deuren en het meeste op La marzocco machines want dat is wat kennelijk heel populair is onder de "betere" espressobars. Het is me vaker tegengevallen als goed. Hoewel er degelijke machines staan en gewoon ook verse kwalitatieve bonen denk ik dat de basisprincipes onder de gemiddelde barista echt beter moet kunnen.

Ik kreeg al betere koffie destijds toen ik nog een relatief simpele Profitec GO tot mijn beschikking had. Friedhats is bijvoorbeeld razend populair maar al die keren dat ik daar espresso heb gedronken dacht ik bij mezelf van dit is niet denderend lekker soms zelfs ronduit tegenvallers.

Ik heb laatst voor het eerst ooit een espresso gehad buiten de deuren wat waarschijnlijk mijn eigen overtrof.
Dat was bij de jongens van DAK in Amsterdam. Die heeft iets gedaan op de Slayer en daar keek ik wel even van :shock:
Zeker een aanrader voor als iemand een keer in de buurt is. Die hebben nu dus buiten de geweldige bonen die ze leveren nu ook een hele serieuze koffiebar geopend met hele heftige machines.
Er staan geloof ik iets van 3 decent machines los van de Slayer nog erbij.
* DLC Espresso burrs

10
Hk87 schreef: wo 19 feb 2025, 20:11
koffiegg schreef: wo 19 feb 2025, 11:05 Te koop aangeboden wegens aanschaf CT2:

Mvg Willem
Gefeliciteerd met de ct2 💪
Dank! En helemaal eens met wat je zegt. Het is heel moeilijk om een slechte espresso te zetten met de CT2.
Linea Micra (for sale) | CT2 | Weber Key MKII