Re: Latte art fotos

1751
gilleko B. schreef: di 04 mar 2025, 08:09
omeCoffee schreef:
gilleko B. schreef:Inkopper
Afbeelding
Afbeelding
, veel blijven oefenen. Ik zelf bereik de mooiste melkstructructuur in een 350ml melkkannetje. Ik vermoed omdat ik die het meeste gebruik voor het schuimen en dan ontstaat er in de
tijd met die hoeveelheid melk, en die grootte van het kannetje een soort zesde zintuig tijdens het kijken en voelen. Die vortex bereik je ook heel makkelijk in zo'n klein kannetje. Een 500 ml voor 2 kopjes lukt vaak goed, maar doordat ik die minder gebruik
is het lastiger. Ook qua snelheid. Voor 2 latte's schuim ik weleens 2x in een 350 ml kannetje. Transferring, overgieten van de melk en schuddellen biedt vaak een uitkomst. In de horeca gebeurt dat ook nmm ter voorkoming/terugdringing van verspilling van melk. Als het schuim te schuimig is helpt niets meer. Een viergats tip vind ik persoonlijk erg prettig werken met de volle 2 bar eruit.

Afbeelding
Dat is het, dat zesde zintuig. Dat werkte bij mij voor een 350 ml kannetje met voor 1 cappuccino melk erin en een stoomtip met 2 gaatjes.
Dus een 2 gats tip zoeken of leren werken met 4 en meer melk per keer.
Genau, ik moest bij wisseling van mijn Rocket naar een Linea Mini van rechts naar links gaan schuimen, dat heeft eventjes nog wat voeten in de aarde gehad. Ben je als consensieus barrista in de horeca bezig, het bereiken van the perfect cup zit in je haarvaten en je zet 400 koppen per dag, dan heb je wat minder moeite. Dan kan je achter je rug een latte gieten (zijn filmpjes van). Maar voor eenvoudige stervelingen zoals jij en ik geldt wat anders.

Afbeelding
Van rechts naar links? Op de Linea mini zit de stoom toch rechts? of bij jou niet?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

1752
mr Blanc schreef:
gilleko B. schreef: di 04 mar 2025, 08:09
omeCoffee schreef: Dat is het, dat zesde zintuig. Dat werkte bij mij voor een 350 ml kannetje met voor 1 cappuccino melk erin en een stoomtip met 2 gaatjes.
Dus een 2 gats tip zoeken of leren werken met 4 en meer melk per keer.
Genau, ik moest bij wisseling van mijn Rocket naar een Linea Mini van rechts naar links gaan schuimen, dat heeft eventjes nog wat voeten in de aarde gehad. Ben je als consensieus barrista in de horeca bezig, het bereiken van the perfect cup zit in je haarvaten en je zet 400 koppen per dag, dan heb je wat minder moeite. Dan kan je achter je rug een latte gieten (zijn filmpjes van). Maar voor eenvoudige stervelingen zoals jij en ik geldt wat anders.

Afbeelding
Van rechts naar links? Op de Linea mini zit de stoom toch rechts? of bij jou niet?
Skerp en goed opgelet
Afbeelding
je hebt gelijk, ik vermoed dat ik aan de achterzijde van het apparaat stond
Afbeelding

Afbeelding

1756
MichaelvDuuren schreef:
gilleko B. schreef:
MichaelvDuuren schreef:Vanmorgen ook weer genoten van deze heerlijke flatwhite.
Afbeelding
Besef nu dat je een mooi schuimresultaat bereikt met de Gaggia Classic, zonder upgrade neem ik aan.

Afbeelding
Thanks en inderdaad nog zonder upgrades.
Knap!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!