Lelit Elizabeth PL92LT te koop

1
Wegens overname van een mooie lever (Profitec 800) van een van de mede forumleden heb ik nu mijn Lelit Elizabeth te koop.
Een (mijn inziens) in Nederland niet zo'n bekende espresso machine. Heb hem zelf gekocht toen ik nog in Australie woonde (7 jaar geleden).
In de tussen tijd met veel plezier espresso gemaakt met deze dual-boiler machine.

De site van Dave Corbey heeft me ooit overtuigd om deze machine te kopen:
https://coffeeequipmentreviews.wordpres ... elizabeth/
Ook nu nog een handige site voor (toekomstige) eigenaren.

Het apparaat is een dual-boiler met PID. Tevens heeft die programmeerbare pre-infusie. Dit kan zowel onder druk van de stoomboile als zonder.
Het bedieningspaneel maakt het instellen van temperatuur, preinfusie e.d. erg gemakkelijk. Tevens zijn de knoppen te programmeren qua pre-infusie en shot-lengte.

De behuizing is grotendeels van geborsteld RVS. Mijn inziens goed en eenvoudig schoon te houden met wat water/isopropyl alcohol en een microfiber doek. Heb zelf de machine gebruikt met een ontharder in het waterbassin.

Machine wordt geleverd met, bottomless en dubbele portafilter. Normale basket en een blinde. Een aantal RVS puckscreens en de originele (maar niet te gebruikten) plastic Lelit tamper.
Wekelijks wordt het apparaat met Cafiza gebackflushed.

Mijn vraagprijs is 600 euro. Woon net over de grens bij Maastricht.
Bijlagen