Zojuist binnengekregen. 1 x Comandante C60 Baracuda Stone Washed. Wie komt het eerst?
Vermeld 'koffiepraat' bij het opmerkingenveld en we doen er een lekker zakje bonen voor je bij.
https://www.opdeweis.nl/a-83380748/koff ... escription
Re: Comandante C60 Baracuda Stone Washed
2Holy ,.,. Das grof geld zeg voor een handmaler 
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
3

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4Ze zijn inderdaad niet goedkoop maar je krijgt wel kwaliteit voor je geld.
Deze is helaas alweer snel verkocht. Hopelijk en als het meezit dan heb ik er begin april weer 1.
5Ik zeg niet dat deze maler te duur is, hij zal vanwege bouwkwaliteit en materialen best moeten kosten wat hij kost. Maar ik snap de gebruiksniche niet waarin deze valt: voor een stuk minder dan dit bedrag heb je een DF64V staan, voor klein bedragje meer inclusief SSP schijven. Voor circa 400 euro heb je een Lagom Mini 2, die is ook transportabel, heeft een hoge bouwkwaliteit en is elektrisch.
Dus prijs: sure, maar ik heb het er niet voor over. Maar... waarom?
Dus prijs: sure, maar ik heb het er niet voor over. Maar... waarom?
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
6En de pietro is de helft van de prijs. Dan zijn er nog de 1zpresso malers.
En niet te vergeten dat een Eureka SD goedkoper is. Dus ja, wat blijft er dan nog over van meer kwaliteit van een handmaler van 649 euro?
Ik denk ik niet dat het de kwaliteit is waarom deze maler zo prijzig is maar de lage oplage. Jaren terug liet comandante deze reuze maler zien, de volgers draaiden door daarna, wat was dat? Nieuw project? Nieuwe maler? Wanneer? Ik wil hem, take my money! Het bleek een eenmalig project, niet bestemd voor verkoop. Maar na jaren heeft comandante tóch besloten om er een paar te lanceren in gelimiteerde oplage. Of dat nog zo is weet ik niet.
Dat is dus het verhaal erachter, voor de kwaliteit heb je deze maler niet nodig daar er zoals opgemerkt ook veel betere goedkopere en meer waar voor geld opties te koop zijn.
Maar objectief gezien heeft men bijvoorbeeld ook geen Acaia Lunar nodig voor een bakje koffie...en zo zijn er nog wel meer dingen.
En niet te vergeten dat een Eureka SD goedkoper is. Dus ja, wat blijft er dan nog over van meer kwaliteit van een handmaler van 649 euro?
Ik denk ik niet dat het de kwaliteit is waarom deze maler zo prijzig is maar de lage oplage. Jaren terug liet comandante deze reuze maler zien, de volgers draaiden door daarna, wat was dat? Nieuw project? Nieuwe maler? Wanneer? Ik wil hem, take my money! Het bleek een eenmalig project, niet bestemd voor verkoop. Maar na jaren heeft comandante tóch besloten om er een paar te lanceren in gelimiteerde oplage. Of dat nog zo is weet ik niet.
Dat is dus het verhaal erachter, voor de kwaliteit heb je deze maler niet nodig daar er zoals opgemerkt ook veel betere goedkopere en meer waar voor geld opties te koop zijn.
Maar objectief gezien heeft men bijvoorbeeld ook geen Acaia Lunar nodig voor een bakje koffie...en zo zijn er nog wel meer dingen.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!