ErikvW schreef:@Bobbee, omdat je als Mod hier ook al een tijdje meedraait en de relatief unieke ervaring in beeld hebt kunnen brengen van de meerwaarde van het dure spul heb ik veel respect voor je visie hierop. Tof dat je dat hier deelt. Je wijsheid wordt op prijs gesteld.
Zelf merk ik merk dat (soms) de "shiny and new" tic bij mij meespeelt. Ik doe absurd lang over de afwegingen van welke toevoeging aan de set ik wil hebben, ik lees en kijk alle reviews. Daarna kan ik nog veel langer doen over exact die versie vinden die ik wil: ik koop bijna alles gebruikt. In dit segment en dit soort machines ben ik van mening dat er weinig te vernielen valt, ik heb nog geen lemons gehad. Ik vind dit hele proces lekker, ik krijg daar best energie van. De gedachte dat ik het me kan veroorloven helpt ook wel. Maar ik ben er slecht in om mezelf af te vragen of het eigenlijk allemaal wel nodig is...
Dank je wel hoor, hoef niet perse een veder in de spreekwoordelijke reet maar wil graag goed begrepen worden.
Ik relativeer dan vaak met het volgende:
Als ik dit koop (bijvoorbeeld acaia lunar) in plaats van (goede AliExpress weegschaal) dan kan ik van dat niet uitgegeven geld hele mooie groene of gebrande koffie kopen!