Ik hou van hoeden, en ik heb er dan ook een paar, iets meer zellfs. De meeste heb ik tweedehands aangeschaft, veelal 15-10 jaar geleden, toen er op eBay in Amerika nog veel aanbod was, Amerika is dan ook een echt hoedenland.
Enkele voorbeelden:
De eerste is een Stetson uit de jaren 1930-1940, een geweldige hoed.
De tweede, een Stetson 100, waarschijnlijk uit de jaren 1960.
Ik draag steeds een hoed, zelfs binnenhuis. Goed wanneer het koud is...
Paul
Re: De hoed!
3Mooi hoor. Vooral die 2e Stetson 100 staat cool! Mooie kleur ook.
Draag zelf regelmatig een zwarte Borsalino met dun bruin leren bandje. Ideaal. Warm op m’n kop en bestand tegen de regen.
Maar alleen in de winter. Overweeg nog wel eens een hoed voor warm weer. Maar omdat we vaak fietsen wordt het dan doorgaans een pet.
Anekdote: deze winter liep ik met hoed op in ins dorp Er reed een mevrouw voorbij die langzaam ging rijden, haar raampje opendraaide en riep “dat staat heel mooi hoor die hoed, héél mooi.”
Draag zelf regelmatig een zwarte Borsalino met dun bruin leren bandje. Ideaal. Warm op m’n kop en bestand tegen de regen.
Maar alleen in de winter. Overweeg nog wel eens een hoed voor warm weer. Maar omdat we vaak fietsen wordt het dan doorgaans een pet.
Anekdote: deze winter liep ik met hoed op in ins dorp Er reed een mevrouw voorbij die langzaam ging rijden, haar raampje opendraaide en riep “dat staat heel mooi hoor die hoed, héél mooi.”
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
4Ik krijg ook vaak complimenten voor mijn hoed. Heel lang een Stetson gehad, maar die was op een gegeven moment versleten. Nu een stevige hoed die ik een keer in Engeland heb gekocht. Volgens mij geen bekend merk. Nog lang gezocht naar een nieuwe Stetson, maar die kon ik hier niet zo goed vinden.
Ik draag de hoed juist vooral in de zomer. In de winter heb ik een muts, dan blijven mijn oren ook warm
.
Ik draag de hoed juist vooral in de zomer. In de winter heb ik een muts, dan blijven mijn oren ook warm

Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
5Daar horen dan wel foto’s bij!
Die van mij volgt (ben weekje weg op Schiermonnikoog). Drink helaas Senseo in ons appartement (de Nespresso meezeulen op de fiets was iets teveel).
Die van mij volgt (ben weekje weg op Schiermonnikoog). Drink helaas Senseo in ons appartement (de Nespresso meezeulen op de fiets was iets teveel).
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
6Snel een paar opgezocht. Ze zijn mooi privacy vriendelijk ook
. Ze zijn van de Hackers conferenties waarbij ik altijd teamleider logistiek ben (de volgende is WHY2025 begin augustus. Komt allen. Ik neem mijn L1P mee.).
Mijn oude Stetson tijdens Observe Hack Make 2013. Het eerste event waarbij we deze trash-compactors gebruikten. Op deze foto gingen we er voor het eerst mee spelen.
Mijn huidige hoed tijdens May Contain Hackers 2022:
Een containers mutje vol pallets biertafels.... Hier zaten we te bedenken hoe we die eruit gingen krijgen. Ik ben degene links overigens.
Dit event had ik voor het eerste een roterende verreiker (25 meter, 5 ton) waar naast palletvorken ook een manbak en een hijslier op kon. Er was ik aan het testen met de lier en de afstandsbediening.
Maar meestal is het gewoon rijden op deze 'kleintjes' (3 ton hefvermogen).

Mijn oude Stetson tijdens Observe Hack Make 2013. Het eerste event waarbij we deze trash-compactors gebruikten. Op deze foto gingen we er voor het eerst mee spelen.

Een containers mutje vol pallets biertafels.... Hier zaten we te bedenken hoe we die eruit gingen krijgen. Ik ben degene links overigens.

Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
7Ik heb een stetson wintermuts en een pet van Borsalino. Vroeger zat er aan de Meent in Rotterdam een hoedenwinkel. Die heette Henniger. Daar heb ik ooit een das gekocht waar W.C. Fields op stond. Je kon daar je hoofd laten op meten. De apparatuur die daar stond zag er gemeen uit, hout en stalen spijlen en zo. Volgens mij was het dan mogelijk een hoed met de hand te laten maken. Helaas, is die winkel er niet meer.
️

8Ooit begonnen met een Oostenrijkse onduidelijke vilten hoed. Daar is al lang de vorm uit. Op dit moment mijn 2e slappe rundlederen Barmah. Het hele jaar door. Zowel tegen zon als tegen regen.
Waarom? Ooit begonnen om mijn hoortoestellen droog te houden. En nog steeds.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Waarom? Ooit begonnen om mijn hoortoestellen droog te houden. En nog steeds.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
9Stetson is natuurlijk een legendarisch merk, op het hoogtepunt van succes werkten 4000 mensen in de fabriek in Philadelphia. Het Stetson van heden heeft dan ook niets te maken met het grote merk van toen, net zoals MG nu een Chinees merk... Ook Borsalino is twee of drie jaar geleden ter ziele gegaan.
De tijd van de hoeden is al voorbij sinds iedereen een auto heeft en deze een lager dak hebben...vanaf 1958...
De tijd van de hoeden is al voorbij sinds iedereen een auto heeft en deze een lager dak hebben...vanaf 1958...