Re: Vers uit de koe

3
Lekker hoor! En hoe krijg je het van de koe zo netjes in de fles? :lol:
Ongepasteuriseerd?
We hadden voorheen een bio-boer in de buurt met een melktap. Tegenwoordig elke zaterdag 10 min. met de fiets naar een bioboer in de buurt. Wel gepasteuriseerd, maar zóveel lekkerder dan volle melk van de supermarkt. Zeker in cappuccino’s.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

4
Frup schreef: zo 13 apr 2025, 15:11 Lekker hoor! En hoe krijg je het van de koe zo netjes in de fles? :lol:
Ongepasteuriseerd?
We hadden voorheen een bio-boer in de buurt met een melktap. Tegenwoordig elke zaterdag 10 min. met de fiets naar een bioboer in de buurt. Wel gepasteuriseerd, maar zóveel lekkerder dan volle melk van de supermarkt. Zeker in cappuccino’s.
Melktap idd.Je ziet ze steeds meer.
Vers.Dus ook niet gesteriliseerd of gepasteuriseerd.
Met stomen kill je denk ik alles.

6
cremalaver schreef: zo 13 apr 2025, 15:28Met stomen kill je denk ik alles.
Dat denk ik niet, want als het goed is wordt de temperatuur met stomen niet hoger dan 65°C. Maar daar zou ik me geen zorgen over maken.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino