Diypresso - Bouw je eigen espressomachine

1
Op het Amsterdam Coffee Festival twee weken geleden waren veel grote espressomachinemerken aanwezig. Tussen al die industriereuzen viel dit jaar één nieuwkomer echt op: diyPresso. Een doe-het-zelf espressomachine, ontwikkeld door drie ingenieurs uit Delft hier in Nederland, die je helemaal zelf in elkaar zet - en hij draait op open-source software. In al mijn decennia in de koffiebranche heb ik nog nooit zoiets gezien.

Bouw je eigen koffie!
Het is iets compleet out of the box.
Hoogwaardige onderdelen en slim bedacht!

Prijskaartje: € 1250,-

Bron: Henk Langkemper
Laatst gewijzigd door Rosanne op wo 16 apr 2025, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker
Bijlagen

Re: Diypresso - Bouw je eigen espressomachine

2
Ik heb op de beurs een poosje met een van de makers staan praten, aan passie is in elk geval geen gebrek en er zitten ook nog zat mooie ideeën in het vat. Persoonlijk vind ik de uitstraling van de machine wat saai maar aan de afwerking is énorm veel aandacht besteed. Ook begreep ik dat het originele plan het gebruik van een rotatiepomp was inbegrepen, maar dat ze dit niet gedaan hebben om de machine voor een bepaald prijspunt aan te kunnen bieden. Zolang het frame solide in elkaar zit en alle componenten correct zijn gemonteerd hoeft dat naar mijn mening niet zo'n probleem te zijn. Al met al een compacte en efficiënte machine met veel potentie.

Re: Diypresso - Bouw je eigen espressomachine

3
Leuk, dit past wel redelijk in mijn straatje. Zou nog mooier zijn als hij modulair en upgradeable zou zijn. Een versie met een rotatiemotor en een nette levergroep...
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™