Voorstellen

1
Onlangs lid geworden van het forum om de TKA in de gaten te houden voor een mooie maler en een mooie opknapper espressomachine om te modificeren. De maler is inmiddels gelukt, dank aan Emass voor zijn Timemore Sculptor 064s, die ga ik morgen ophalen. Als iemand nog een leuke Rancillio Silvia heeft die wel wat liefde kan gebruiken en waar ik op los kan met Gaggimate dan hou ik me aanbevolen.

Ik ben al jaren met koffie bezig, ben zelfbenoemd koffienerd en volg heel wat youtubers rondom koffie (James Hoffmann en Lance Hedrick met name). Pas laat (in mijn studententijd) koffie leren drinken, maar al snel een liefde ontwikkeld voor steeds betere koffies. Het begon met een Aeropress en een handmalertje, daar kwam een Baratza Encore (tweedehands) bij en een Chemex. Vervolgens een Kalita wave voor 1 mokje en een V60 decanter. Filterkoffie blijft toch mijn eerste liefde qua koffie. Inmiddels twee jaar geleden een Sage Barista Pro aangeschaft en tot dusver met de ingebouwde maler gewerkt. Qua workflow was mijn setup niet optimaal en wilde ik graag naar een betere kwaliteit maler die zowel filter als espresso kan, die sneller en stiller was. Dat hoop ik in de Timemore te hebben gevonden! Dik anderhalf jaar geleden hebben ik als een van de laatsten met STAP budget een barista opleiding gevolgd bij de koffieschool in Utrecht. Daar heb ik heel veel geleerd qua afstellen van de molen, proeven en melk opschuimen en schenken. Daar heb ik ook met hele mooie machines en mooie koffies mogen spelen en ontdekt dat werken als barista niet voor mij is weggelegd!

Mijn koffie haal ik doorgaans bij Little Roastery in Amersfoort waar we zelf ook wonen. Ooit via Instagram bij ze terecht gekomen en inmiddels al jaren vaste klant. De laatste tijd probeer ik ook weer de Discover Monthly van Wakuli uit, en die bevalt de afgelopen maanden ook prima. Als ik met mijn vrouw ergens een stad bezoek of op vakantie ben proberen we vaak wel even een lekkere koffie te kopen bij een lokale brander!

Ook nog even een fotootje van mijn setup toegevoegd. Bij het verbouwen van de keuken hebben we een mooie koffiehoekje weten te maken. Voor nu alleen voorzien van stroom, maar op termijn wil ik er misschien nog een wateraansluiting en afvoer maken, die lopen direct achter de kast langs dus zijn via de achterzijde van de kast relatief eenvoudig te bereiken!

Re: Voorstellen

2
Leuk! De Timemore gaat wel bevallen denk ik! Heb zelf de 078S en is top.

Herkenbaar qua laat begonnen met koffie maar er wel vol induiken, recent ook de SCA barista cursus gedaan en weet ook dat het echte barista leven niet voor mij is :D maar ik kan er des te meer van genieten...al kan ik ondertussen maar weinig zaakjes vinden waar je betere koffie krijgt dan thuis...dat is dan weer een nadeel ;)
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart