Re: gespot

4202
Madencio schreef: wo 23 apr 2025, 06:49
robinfcb schreef: wo 23 apr 2025, 05:48
Heel interessant.
Ben benieuwd wat voor pomp erin zit.
Pressure profiling met een vibratiepomp lijkt me niet ideaal.
Decent heeft dat ook?
Heb ik ook geen interesse in. Vibratiepomp zorgt in mijn idee voor inconsistente, straffe koffie.
Je ziet de inconsistentie ook in de flow charts.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
Bijlagen

4203
robinfcb schreef: wo 23 apr 2025, 08:13
robinfcb schreef: wo 23 apr 2025, 05:48

Heel interessant.
Ben benieuwd wat voor pomp erin zit.
Pressure profiling met een vibratiepomp lijkt me niet ideaal.
Decent heeft dat ook?
Heb ik ook geen interesse in. Vibratiepomp zorgt in mijn idee voor inconsistente, straffe koffie.
Ach, je kan best heerlijke espresso zetten met vibratiepomp. Evenals smerige met rotatie. Het is maar net welk boontje je gebruikt etc. Hangt af van zoveel dingen.
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos

4205
Madencio schreef: wo 23 apr 2025, 08:14
robinfcb schreef: wo 23 apr 2025, 08:13

Decent heeft dat ook?
Ach, je kan best heerlijke espresso zetten met vibratiepomp. Evenals smerige met rotatie. Het is maar net welk boontje je gebruikt etc. Hangt af van zoveel dingen.
Ach, als espresso aficionado ben ik in mijn oneindige zoektocht naar perfectie niet meer geïnteresseerd in een vibratiepomp nu ik weet dat die statistisch gezien niet de perfecte espresso zet ;-) liever een rotatiepomp of nog liever een hevelmechanisme.

4206

robinfcb schreef:
robinfcb schreef: wo 23 apr 2025, 08:13 Heb ik ook geen interesse in. Vibratiepomp zorgt in mijn idee voor inconsistente, straffe koffie.
Ach, als espresso aficionado ben ik in mijn oneindige zoektocht naar perfectie niet meer geïnteresseerd in een vibratiepomp nu ik weet dat die statistisch gezien niet de perfecte espresso zet ;-) liever een rotatiepomp of nog liever een hevelmechanisme.
Je moet doen wat goed voelt en waar jij je prettig bij voelt ook al klopt het misschien niet, dan nog is het goed!
Afbeelding
Gaat erom dat jij jezelf serieus neemt als espresso aficionado en de koffie je smaakt!
Zo kan iemand met een vibratiepomp machine zichzelf ook zien! Iedereen blij.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4207
bobbee schreef: wo 23 apr 2025, 12:40
robinfcb schreef:

Je moet doen wat goed voelt en waar jij je prettig bij voelt ook al klopt het misschien niet, dan nog is het goed!
Afbeelding
Gaat erom dat jij jezelf serieus neemt als espresso aficionado en de koffie je smaakt!
Zo kan iemand met een vibratiepomp machine zichzelf ook zien! Iedereen blij.
Afbeelding
Precies! Jij en ik maken beiden keuzes waar we andersom grote vraagtekens bij hebben, maar uiteindelijk hebben we gemeen dat we diep van binnen beiden gelukkig willen zijn en niet willen lijden :P

4209
bobbee schreef: wo 23 apr 2025, 13:00 Ik heb een Londinium en Elektra micro casa a leva. Het is koud hierboven en ook eenzaam.
Afbeelding
Afbeelding
Ik begrijp je niet, maar ik wens je het beste toe. Hier in Thailand is het warm ;)