Waar heb jij de smerigste en lekkerste koffie gedronken

1
Zoals de titel al zegt waar heb jij buiten de deur de smerigste en lekkerste koffie gedronken

Ik heb een keer de smerigste koffie ooit bij een klant gedronken, dit waren volgens mijn Pelican Rouge bonen uit een horeca volautomaat, het was een soort lava. Keer heb ik in York een cappuccino gedronken in bakkerij waar in ontbeet; waarvan ik nog steeds opzoek bent naar de koffie die er in zat.

De aller lekkerste was in Newcastle recent, het was een dopio uit een levermachine bij een Italiaans restaurant. De smaak was zo zacht, vol en soepel.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M
  • Bialetti

Re: Waar heb jij de smerigste en lekkerste koffie gedronken

2
Qua skechte koffie is dat eigenlijk altijd Duitsland: waar je ook komt: altijd te grote koppen met héle slappe koffie.
Maar, in Marokko dreven er chocoladevlokken in de cappuccino van mijn dochter. De espresso die ik bestelde was feitelijk een klein kopje slappe reguliere koffie. Van ellende ben ik maar thee gaan drinken.
De betere espresso's heb ik toch gewoon in Italië mogen drinken.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

3
Leinad schreef: zo 01 jun 2025, 21:45 Qua skechte koffie is dat eigenlijk altijd Duitsland: waar je ook komt: altijd te grote koppen met héle slappe koffie.
Maar, in Marokko dreven er chocoladevlokken in de cappuccino van mijn dochter. De espresso die ik bestelde was feitelijk een klein kopje slappe reguliere koffie. Van ellende ben ik maar thee gaan drinken.
De betere espresso's heb ik toch gewoon in Italië mogen drinken.
Ben recent nog in de Harz in Duitsland geweest en moet zeggen dat ik daar hele lekkere koffie en cappuccino’s op heb, wat mij wel opviel daar is dat het allemaal donkere brandingen zijn.
  • Profitec Pro700
  • Bialetti

8
bobbee schreef: ma 02 jun 2025, 08:11
Koffiedrap schreef:
bobbee schreef: ma 02 jun 2025, 00:01 Ik denk aan koffiedrap bij smerigste espresso....
Afbeelding
Ik wilde de naam koffiedrap nog veranderen maar blijkbaar ga at dat niet
Is toch gewoon goede grappige naam! Goed herkenbare naam.
Ik wilde het eigenlijk veranderen in “The Coffee Alchemist”
  • Profitec Pro700
  • Bialetti