Voorstel rondje en verkoop van Faema emblema R volledig refurbished.

1
Goeiedag beste koffie genieters!

Ik ben bas, A.K.A. Coffeefix.
Ik ben al ruim 8 jaar espresso technicus bij verschillende bedrijven.
Dus kwa koffie kennis zit dat wel snor en piston machine kennis mag ik mezelf wel een professioneel noemen!
Ik ben prive geen handelaar maar kom zo af en toe eens wat moois tegen!

Ik heb een mooie vonds gedaan en deze ook helemaal opgeknapt en wil die ook hier graag bekend maken!

Ik heb een machtig mooie faema emblema R met autosteam staan die helemaal uit elkaar is geweest, gezuurd, schoon gemaakt en vervangen wat nodig was en wat de levensduur aanzienlijk verlengd.

Boiler en alle leidingen zijn volledig uitgezuurd.
Alle kleppen zijn vervangen.
80% van de elektronica is vervangen (printen)
Buitenkant is volledig gepolijst.

De kenners weten dat dit een hardcore machine is die met de juiste service en liefde nog tonnen aan koffie kan zetten.

Zie voor nog verdere informatie mijn marktplaats advertentie.
(Ik ben een mobiel gebruiker er kan dus geen foto's plaatsen.. althans ben nog niet erachter hoe 😆)

https://link.marktplaats.nl/m2288357412 ... ons_seller
Laatst gewijzigd door Coffeefix op wo 23 jul 2025, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Faema emblema R volledig refurbished.

2
Welkom op ons forum. Jouw 1e bericht en snap daarom dat je het zo hup even plaatst echter is ons forum meer dan een marktplaats. Vandaar ook het sticky bericht bovenaan het verkooptopic. Als je dat nog even doorneemt en de advertentie aanpast kan hij blijven staan. Dit geldt voor alle leden van het forum.

En, er is ook een voorsteltopic, niet verplicht natuurlijk, wel leuker.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Voorstel rondje en verkoop van Faema emblema R volledig refurbished.

5
Coffeefix schreef: do 24 jul 2025, 14:39
cremalaver schreef: do 24 jul 2025, 12:18 Waar zitten de pistons?
Hoe bedoel je?
Op de eerste foto staan de pistons, 2x enkel en 2x dubbele origineel faema emblema. 👍🏻

Da’s precies het probleem….😂
Bij mij zitten de pistons in m’n auto.
En er zit er ééntje in m’n La Pavoni.

Maar in de Feama zitten geen pistons…..
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

6
GuidovW schreef: vr 25 jul 2025, 18:19
cremalaver schreef: do 24 jul 2025, 12:18 Waar zitten de pistons?
Hoe bedoel je?
Op de eerste foto staan de pistons, 2x enkel en 2x dubbele origineel faema emblema. 👍🏻

Taalverwarring: Soms bedoelen mensen met “piston” het inwendige zuigermechanisme van een handhevelmachine – dat zit inderdaad niet in de Emblema.
→ Maar in de koffiebar-wereld betekent “piston” meestal gewoon: portafilter.🤷🏼‍♂️

Heb de machine ook geen piston machine genoemd🤓👍🏻

7
Coffeefix schreef: vr 25 jul 2025, 19:07
GuidovW schreef: vr 25 jul 2025, 18:19

Hoe bedoel je?

Taalverwarring: Soms bedoelen mensen met “piston” het inwendige zuigermechanisme van een handhevelmachine – dat zit inderdaad niet in de Emblema.
→ Maar in de koffiebar-wereld betekent “piston” meestal gewoon: portafilter.🤷🏼‍♂️

Heb de machine ook geen piston machine genoemd🤓👍🏻
Je hoeft je niet te "eruit te l*llen" hoor,.... je bent al af. :lol: :lol: :geek:
Bezzera Guilia/ DF64V (Gen 2)

8
https://vanpommeren.nl/blogs/ons-blog/p ... lterdrager

"Uiteraard is deze blog een beetje als grapje bedoelt. Wij begrijpen jullie natuurlijk wel als je het hebt over "piston" of "pistool", en wij gaan er echt niet vanuit dat jullie alles weten, daarom komen jullie immers naar een koffiespeciaalzaak. Echter vraag ik mij enkel af waarom wij dit klakkeloos zijn gaan overnemen en waar dit vandaan komt. Overal zien we de term Piston-machine, Google, op Bol op welke website dan ook, dus het is een vrij algemene term, maar dat betekend niet dat er een zak van klopt. En ik ben niet overtuigd dat het iets te maken heeft met de hierboven genoemde redenen. Hoe dan ook zullen we hoogstwaarschijnlijk met deze term moeten leven. En is het zo erg? ... Ja... Ja dat is het... Maar niet echt natuurlijk."
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!